رئیس هیات تکواندو استان گیلان روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هادی پور که به همراه تیم ملی چهارنفره ایران در فینال مسابقات تکواندو گرندپری ۲۰۱۹ در مسکو روسیه حضور یافته، به دیدار رده بندی وزن خود راه یافت و باید برای کسب مدال برنز تلاش کند.

محسن سترگی افزود: این تکواندوکار ملی پوش گیلانی در جریان این رقابت ها و در دور اول وزن ۵۸- کیلوگرم،  به مصاف مصطفی کاما از سنگال رفت که در نهایت در یک بازی یکطرفه با نتیجه ۱۸ بر چهار حریف خود را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

وی ادامه داد: این تکواندوکار شایسته گیلانی در مرحله دوم رو در روی برانگانکا از پرتغال قرار گرفت که در نهایت این حریفش را با نتیجه ۱۴ بر دو مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی فینال مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ راه یافت.

وی بیان کرد: هادی پور در این مرحله به مصاف جون جانگ قهرمان ۲۰۱۹ جهان، قهرمان گرند اسلم ۲۰۱۸ ، قهرمان سه دوره گرند پری ۲۰۱۹ ، قهرمان آسیا و شانس اول قهرمانی این مسابقات قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲۱ بر ۱۱ مغلوب این حریفش شد و به دیدار رده بندی راه یافت.

رئیس هیات تکوندو استان گیلان اضافه کرد: هادی پور در دیدار رده بندی باید به مصاف گئورگی پوپوف از روسیه برود که امیدواریم با غلبه بر این حریف مدال برنز این مسابقات ، ۲۸.۸۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک کسب کند.

سترگی خاطرنشان کرد: فنیال مسابقات تکواندو گرند پری ۲۰۱۹ از روز جمعه با حضور ۱۲۸ تکواندوکار برتر در چهار وزن المپیکی و در دو بخش بانوان و آقایان در مسکو روسیه آغاز شده که ایران نیز با چهار ورزشکار در این رقابت ها حضور یافته است.

وی یادآور شد: رقابت های فینال تکواندو گرندپری که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک می باشد ، G۸ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۸۰، ۴۸ و ۲۸.۸۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین  ۶۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۱۰۰۰ دلار جایزه نقدی تعلق می گیرد.

آرمین هادی پور متولد ۱۳۷۳ شهرستان رشت است و تاکنون مقام‌های زیادی را در رشته تکواندو کسب کرده که می‌توان به کسب مدال برنز سومین مرحله مسابقات گرند پری ۲۰۱۹ بلغارستان، مدال نقره تورنمنت صربستان ، مدال نقره مسابقات گرند پری ۲۰۱۹ ژاپن، مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ انگلیس، مدال طلای گرند پری انگلیس، مدال طلای مسابقات بین المللی اردن ، مدال طلای المپیک آزمایشی ریو، مدال نقره قهرمانی جهان، دو مدال قهرمانی آسیا (یک مدال طلا و دیگری برنز که مدال طلا برای اولین بار در تاریخ تکواندو ایران به دست آمده)، سه مدال طلا یونیورسیاد، یک مدال نقره جام جهانی، یک مدال نقره گرند پری، مدال طلای گرند اسلم، مدال نقره گرند پری روسیه و مدال طلای جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹ آسیا اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.