دکتر حسین نعمتی روز چهارشنبه اظهار کرد: خون برخی بیماران برای بررسی بیشتر به تهران فرستاده شده است و در صورت مثبت بودن نتایج، به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: طبق هماهنگی به عمل آمده با آموزش و پرورش شهرستان و مدیران مدارس، دانش آموز سرماخورده باید تا پایان دوره درمان در خانه استراحت و از مراجعه به مدرسه خودداری کند و اولیا نیز در این رابطه همکاری کنند.

وی ادامه داد: در برخورد با بیماران دارای علائم شبیه آنفلوآنزا، باید به اندازه یک متر فاصله رعایت شود و از در آغوش گرفتن، بوسیدن و دست دادن خودداری کرده و بینی و دهان خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال کاغذی بپوشانیم.

نعمتی گفت: تب، احساس سرما، سردرد، خستگی مفرط، سرفه خشک، گلودرد، آبریزش بینی و چشم، درد عضلانی،استفراغ و اسهال علائم آنفلوآنزاست و این بیماری عفونت حاد تنفسی و مسری است و ویروس‌ آن در اثر تماس مستقیم یا غیرمستقیم گسترش می‌ یابد.

دو بیمارستان و یک مرکز بهداشتی و درمانی در بخش مرکزی و هفت مرکز جامع سلامت روستایی و ۸۷ خانه بهداشت در روستاهای تالش فعال است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.