شهرود امیر انتخابی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: طبق ضوابط ابلاغی همه اموال منقول تاریخی در طرح شناسنامه دار شدن قرار دارند که با همت مضاعف کارشناسان ذیربط ساماندهی و ثبت اشیاء در سامانه جام با سرعت مناسب در حال انجام است.

وی حسن انجام کار و پیشرفت امور را به دو عامل سرعت و دقت منوط دانست و بر لزوم ساماندهی اموال و فراهم کردن بازدید همگانی از آثار منحصربفرد تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی  گیلان اظهارداشت : تعداد اشیاء موزه های گیلان  بیش از ۴۰ هزار شیء باستان شناسی ، مردم شناسی ، هنری ، مطالعاتی و بدل است که بیش از ۲۰هزار و ۸۰۰شی ساماندهی قرار گرفته و ساماندهی بقیه اشیاء باستان شناسی نیازمند تامین اعتبار و فراهم آوردن امکانات لازم جهت انجام طرح خواهد بود.

وی یادآور شد: هر ساله تعداد زیادی آثار فرهنگی از طریق کاوش های علمی و یا توقیف اموال به موزه مرکزی گیلان تحویل داده می شود که در صورت تامین اعتبار ساماندهی آن با شتاب بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 امیرانتخابی  با اشاره به رشد ۳۰ درصدی ساماندهی اموال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: در راستای رونق تولید و فراهم نمودن بستر لازم بمنظور آشنایی عموم مردم با فرهنگ و تمدن گیلان، ایجاد موزه های موقت در شهرستان ها در برنامه های این اداره کل قرار دارد و در این خصوص کمیته تخصصی در معاونت میراث فرهنگی تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: همچنین رایزنی و مکاتبات لازم با فرمانداران گیلان انجام شده که با اعلام آمادگی آنان نسبت به ایجاد موزه های موقت باستان شناسی در شهرستان ها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.