در حالی که روز گذشته و صبح امروز مردم شهر رشت شاهد هوای آفتابی بودند، بارش های شدید رگباری مردم در مرکز استان را غافلگیر کرد .

مازیار غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  در حال حاضر سامانه بارشی را فقط در شهرهای رشت و انزلی شاهد هستیم که به تدریج نقاط دیگر استان را نیز فرا خواهد گرفت و طی امروز و فردا( چهارشنبه و پنجشنبه) مناطق مختلف استان به صورت رگباری و مقطعی که گاهی  شدید  نیز هست ، تحت تاثیر این سیستم بارشی قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی  تناوب بارش ها ، وزش باد ( پاره ای نقاط موقتی شدید)  و احتمال رعد و برق را تا یکشنبه هفته آینده  در استان شاهد خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: با این بارش ها احتمال آبگرفتگی ، بالا آمدن رودخانه ها ، رانش و لغزش زمین در گیلان وجود دارد از این رو بایستی از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

غلامی با بیان  اینکه این سیستم بارشی تا روز جمعه در منطقه مستقر است، گفت: از جمعه بویژه روزهای شنبه و یکشنبه سامانه بارشی دیگری در استان داریم که هم سردتر و هم دارای بارش بیشتری است.

وی گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی آسمان استان برای امروز( چهارشنبه) قسمتی تا ابری و مه آلود ، بارندگی و وزش باد ( پاره ای نقاط موقتی شدید) ، رعد و برق و اواخر وقت کاهش ابر پیش بینی می شود و برای فردا نیز آسمان کمی تا نیمه ابری ، به تدریج افزایش ابر ، بارندگی و وزش باد ، عصر و شب( پاره ای نقاط موقتی شدید)، احتمال رعد و برق و برای جمعه قسمتی ابری تا ابری ، در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد ( بویژه عصر و شب) ،  کاهش نسبی دما و دامنه های جنوبی استان کمی تا نیمه ابری  و گاهی وزش باد خواهد بود.

غلامی  به دمای مرکز استان نیز اشاره کرد و گفت: دمای کنونی رشت ۲۰ درجه سلسیوس است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت، دو درجه کاهش را نشان می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.