حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به مناسبت دهه وقف ویزیت رایگان فردا (چهارشنبه) در دو بقعه متبرکه دانای علی و خواهر امام رضا (ع) با حضور پزشکان انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: ویزیت رایگان از ساعت هشت تا ۱۲ در بقعه متبرکه دانای علی و ساعت ۱۸ تا ۲۰ در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در رشت انجام می گیرد که عموم مردم می توانند از این ویزیت رایگان بهره مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت اظهار داشت: تمامی کارشناسی ها مربوط به اوقاف در دهه وقف به صورت رایگان انجام می گیرد، در حالی که برای این کارشناسی ها در ایام غیر طبق تعرفه، پول دریافت می شود. 

وی با تشریح سایر برنامه های دهه وقف از سوی اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت خاطر نشان کرد: تهیه و توزیع بروشور با موضوعات وقف و جایگاه این سنت حسنه، برگزاری آیین غبارروبی امام زادگان و بقاع متبرکه، مسابقه نقاشی ویژه خردسالان در رده سنی هفت تا ۱۰ سال، مسابقه ورزشی در بین همکاران اوقاف و امور خیریه از جمله این برنامه هاست.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم و برگزاری کرسی های گفتمان انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت، امام زاده هاشم و امام زاده حسن خمام از جمله دیگر برنامه های دهه وقف از سوی اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت است.

وی با بیان این که دو مرکز افق در بقعه متبرکه امامزاده هاشم و بقعه متبرکه فاطمه اخری (س) در دهه وقف افتتاح می شود، تصریح کرد: مراکز افق علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سطح بقاع، به امور اجتماعی و رسیدگی به نیازمندان در اطراف بقاع متبرکه می‌ پردازند.

شهرستان رشت دارای ۲۰۷ بقعه متبرکه، ۴۰۰ موقوفه با شش هزار رقبه است.

چهارم تا سیزدهم آبان دهه وقف نام گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.