ایرج شیارکار روز سه شنبه اظهار کرد: کیوی در سطح ۶۰۰ هکتار از باغ های مثمره آستارا کشت می شود و در صورت بروز یخبندان بعد از بارش ها، محصولات برداشت نشده آسیب خواهند دید.

وی ادامه داد: به علت مقاومت پایین بافت کیوی نسبت به سرما، برداشت آن از مهر ماه آغاز شده است اما برای برداشت ازگیل به دلیل مقاومت بالا در برابر برودت هوا، عجله لازم نیست.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا از شالیکاران نیز خواست برای از بین بردن پناهگاه های آفات و تقویت نفوذپذیری اراضی در برابر بارش ها، شالیزارها را شخم زمستانه کنند.

شیارکار ادامه داد: به دلیل نزدیکی آستارا به استان سردسیر اردبیل و تداوم بارش های پاییزی، امکان چند نوبت کشت و برداشت محصول در اراضی کشاورزی آستارا وجود ندارد.

او گفت: از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آستارا سه هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت برنج اختصاص دارد و ۶ هزار بهره بردار در این شهرستان به کشاورزی مشغول هستند.

اداره هواشناسی آستارا میزان بارش در شبانه روز گذشته را ۴.۶ میلیمتر، دمای هوا را ۱۷ درجه سانتیگراد و رطوبت آن را ۹۶ درصد اعلام و برای سه روز آینده آسمانی نیمه ابری تا ابری توام با بارندگی در برخی ساعات پیش بینی کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.