به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح موکب اربعین در امام زادگان آستارا افزود: مسائل مربوط به استقبال و پذیرایی از زائران خارجی اربعین در قالب هشت جلسه اصلی ستاد اربعین بررسی شده است.

وی اظهار کرد: یکی از افتخاراتی که نصیب مردم شهرستان آستارا شده خدمت‌رسانی به زائران کشورهای حوزه قفقاز است و در این راستا خیران و بازاریان باید بیش از پیش مشارکت کنند.

وی بیان کرد: همه‌ساله مسلمانان بسیاری از کشورهای آمریکا و اروپا در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی حضور پیدا می‌کنند و این امر نشان می‌دهد که اربعین حسینی یک همایش بزرگ جهانی است. 

رستم زاد اظهار کرد: تاکنون ۳۴۰ نفر از زائران خارجی در قالب هفت‌دستگاه اتوبوس از طریق مرز زمینی این شهرستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده و پس از اسکان در موکب‌ها به سمت مرز کربلا حرکت کرده‌اند. 

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه شهرستان آستارا هم گفت: خادمان موکب‌های استقبال از زائران خارجی طی ۱۰ روز بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی در راه اباعبدالله الحسین (ع) خدمت می‌کنند. 

امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و حرم آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش در مسیر حرکت زائران خارجی است. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلیو خارجی از مرز آن تردد می کنند. 

۷۱۰۵/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.