جواهردشتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز فصل گاو بانکی در زیستگاه های منطقه شکارممنوع دیلمان – درفک در حوزه شهرستان سیاهکل، سرشماری تابستانه مرال با حضور محیط بانان و کارشناسان ادارات و اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان انجام شد.     
وی ادامه داد: گاوبانکی به دوره جفت یابی و جفت گیری مرال ها گفته می شود که معمولا از  نیمه شهریور تا نیمه مهر ماه ادامه دارد .       
وی تصریح کرد: درسرشماری امسال از قریب به ۴۰ نفر از کارشناسان و محیط بانان خبره ادارات شهرستان و استان گیلان استفاده شده است.

رهاسازی یک قلاده جوجه تیغی در لنگرود

یک قلاده جوجه تیغی که توسط شهروند علاقه مند به طبیعت تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود شده بود، پس از تیمار و رسیدگی و اطمینان از وضعیت جسمانی حیوان، در  زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد. 

سید امین نجات رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود با اعلام این خبر اظهار داشت: جوجه‌تیغی حیوانی است شب رو و از حشرات کوچک و کرم‌ ها، لارو حشرات و گیاهان تغذیه می‌کند و با ظاهر خاص خود، مورد توجه بسیاری از افراد می باشد.  

وی از همه شهروندان تقاضا کرد تا ضمن احترام به محیط زیست و حیات وحش از نگهداری جانور مذکور خودداری کرده و در موارد مشابه در اسرع وقت این اداره را مطلع کنند.

شهرستان های سیاهکل و لنگرود در شرق استان گیلان قرار دارند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.