به گزارش خبرنگار ایرنا سجاد موسوی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در فرمانداری آستارا اظهار کرد: این کمبود باید از طریق مربیان مدارس پیش دبستانی یا جذب نیروهای جدید از نهضت سواد آموزی برطرف شود و با توجه به نیاز ۲۵ کلاس به معلم در هفته نخست مهر ماه، همکاری مدیران و همراهی والدین برای رفع این مشکل لازم است.

وی بیان کرد: ۱۲۶ کلاس دوره اول و ۱۱۲ کلاس دوره دوم دبیرستان در سال تحصیلی جدید فعال خواهند شد و در این مقاطع، با کمبود معلم مواجه نیستیم و کتب درسی مدارس توزیع شده است.

وی افزود: سه مدرسه روستایی، کانکسی است و با پیگیری های انجام شده از طریق اداره کل نوسازی مدارس گیلان، تا پایان سال تحصیلی برای جمع آوری آنها و ساخت مدرسه اقدام خواهد شد.

موسوی گفت: هم زمان با سال تحصیلی جدید، مدرسه ابتدایی دهخدا در بخش لوندویل افتتاح خواهد شد و سیستم گرمایشی دبیرستان دخترانه شهید بهشتی و مدرسه ابتدایی خلیله سرا راه اندازی شده است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و پیش بینی می شود، سال تحصیلی جدید در این شهرستان با حضور ۱۸ هزار دانش آموز در مدارس آغاز شود.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.