به گزارش خبرنگار ایرنا کیوان محمدی عصر پنجشنبه بعد از بازدید از منطقه حفاظت شده تالاب جوکندان و سد لاستیکی تالش، در جلسه ای با مدیران دستگاه های اجرایی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در قالب طرح آمایش سرزمینی برای رشد و توسعه استان، برنامه های پنج ساله تهیه و سپس اجرا خواهد شد و این امر، بدون همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی امکان پذیر نیست.

وی گفت: ۴۵ درصد اعتبار سد لاستیکی تالش پرداخت و ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی آن به دست آمده و این میزان پیشرفت، با بودجه صرف شده منطبق است و همه سدهای لاستیکی استان به عنوان طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی، باید طی سال جاری تکمیل شود. 

محمدی ادامه داد: آب بندان ها و سردهنه ها جزو طرح های ملی محسوب می شوند و اعتبار یا بودجه آنها استانی نیست و برای تامین آن از منابع ملی تلاش می کنیم.

وی بر تعامل و هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی و نماینده تالش با دستگاه های استانی و وزارتخانه ها تاکید کرد و این امر را موجب موفقیت در جذب بودجه و پیشرفت آن شهرستان دانست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: برای تعمیق و لایروبی آب بندان ها یک هزار و یکصد میلیارد ریال اعتبار که ۸۰ درصد آن در حوزه جهاد کشاورزی و ۲۰ درصد در حوزه شرکت آب منطقه ای است، تامین خواهد شد و متوسط سهم هر شهرستان گیلان، ۲۰ میلیارد ریال خواهد بود.

محمدی افزود: راه آهن رشت - آستارا باید ساخته شود و با اجرای این طرح، کالاها از هند، چین و آسیای جنوب شرقی به چابهار وارد و سپس از طریق راه آهن به جمهوری آذربایجان و کشورهای اروپایی منتقل خواهد شد و این کریدور ریلی در جهانی شدن تالش و آستارا ایفای نقش خواهد کرد.

فرماندار تالش نیز در این جلسه گفت: این شهرستان به دلیل سنتی بودن سردهنه ها با مشکلات زیادی در بخش کشاورزی مواجه و سد لاستیکی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ناتمام مانده است.

سید عیسی مهدوی افزود: بهره برداری از بیمارستان تازه ساخته شده تالش، به علت نبود تجهیزات به تعویق افتاده و افتتاح آن به لحاظ نیاز شهروندان و گردشگران به خدمات بهداشتی و درمانی ضروری است.  

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۱۰۶ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.