مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان غروب سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: همایش سراسری بانوان ولایی همزمان با عید سعید غدیر غم به منظور تبیین جایگاه زن در امر ولایتمداری با حضور بانوان گیلانی در ۵۰ بقعه متبرکه و امام زادگان شاخص استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده با اشاره به برگزاری جشن های ویژه روز عید سعید غدیر غم با عنوان  جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در امام زادگان و بقاع متبرکه استان افزود: این جشن از صبح امروز همزمان با عید غدیر با حضور گسترده اقشار مردم در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: قرائت فرازهایی از منتخب خطبه غدیر همراه با ترجمه به وسیله علما و خطیبان، تقدیر از سادات خادم در بقاع متبرکه و اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان و قرائت میثاق‌ نامه در عید غدیر از دیگر برنامه های جشن عید غدیر غم است. 

برنامه های دهه ولایت و امامت اوقاف و امور خیریه از بیستم مردادماه جاری با هدف تبلیغ پیام غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در ۲۷۰ بقعه متبرکه و امام زادگان استان گیلان با عنوان ولایت علوی اکمال دین نبوی آغاز شده و تا پایان امروز ادامه دارد.

از روز عرفه تا عید سعید غدیر خم دهه ولایت نام گرفته و امروز سه شنبه ۱۸ ذی الحجه عید سعید غدیر غم است.

استان گیلان دارای بیش از ۹۰۰ بقعه متبرکه است.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.