به گزارش خبرنگار ایرنا توحید کرم زاده عصر دوشنبه در بازدید از مراحل اجرای اردوی جهادی دانش آموزان در مدارس لوندویل، گفت: مدارس متوسطه دوم شهید باهنر و متوسطه اول بهار واقع در خیابان ساحل شهر لوندویل از مدارس قدیمی این بخش هستند و  نیاز به نوسازی دارند.

وی افزود: مشارکت خیران مدرسه ساز در نوسازی این واحدهای آموزشی برای تامین فضاهای درسی آینده ضروری است و سنت حسنه نیکوکاری را در جامعه ترویج خواهد داد.

وی ادامه داد: مدرسه بهار در شرایط حاضر، توسط بسیجیان زحمتکش برای سال تحصیلی پیش رو رنگ آمیزی و آماده می شود و شورای اسلامی بخش لوندویل، در تهیه مواد لازم برای رنگ آمیزی این مدرسه مشارکت کند.

بخشدار لوندویل ادامه داد: تاکنون به همت بنیاد برکت، یک مدرسه ابتدایی در روستای قره سو و یک مدرسه ابتدایی نیز در شهر لوندویل ساخته شده است.

کرم زاده گفت: اردوی جهاد دانش آموزان به صورت فصلی در مدارس هدف این طرح نظیر مدرسه شهید بهنام محمدی برگزار می شود و مدت زمان این اردوها بسته به شرایط و حجم کار، یک تا ۱۰ روز است.
او اظهار کرد: این اردوها در زمینه های عمرانی، فرهنگی و آموزشی توسط خود دانش آموزان و بدون نیاز به استادکار یا کارگر انجام می شود و با توجه به صرفه جویی در پرداخت دستمزد، امکان تهیه مصالح و ملزومات بیشتر فراهم می شود.

بخشدار لوندویل گفت: از مجموع ۳۷ مدرسه این بخش، ۲۷ مدرسه در مقطع ابتدایی، هشت واحد در متوسطه دوره اول و ۲ واحد در متوسطه دوره دوم فعال است و در کل، ۲۳ مدرسه در روستاها و ۱۴ واحد آموزشی در شهر دایر است.

بخش لوندویل شهرستان آستارا با ۱۴۸ کیلومتر مربع مساحت و ۲۲ هزار نفر جمعیت در امتداد محور مواصلاتی آستارا به تالش قرار دارد و از سال ۱۳۸۰ به عنوان بخش معرفی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در دو بخش مرکزی و لوندویل، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.