علی اصغر مونسان روز سه شنبه در بازدید از تالاب استیل آستارا در جمع خبرنگاران افزود: دو هزار طرح گردشگری با یک میلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در کشور در حال اجراست و این امر نشانگر روند رو به رشد زیرساخت های گردشگری است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۶، چهار میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر و در سال گذشته هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر وارد کشور شده اند و تحریم ها و کاهش پروازهای مستقیم، باعث کاهش ورود گردشگر خارجی به ایران نشده است.

وی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۸۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های گردشگری گیلان اختصاص داده که از این میزان، ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح گردشگری در تالاب استیل یا دیگر مناطق گردشگرپذیر آستارا اختصاص می دهیم.

مونسان گفت: یک سرمایه گذار خارجی نیز آماده سرمایه گذاری به میزان یک میلیارد دلار در حوزه گردشگری ایران است و یکی از مناطق پیشنهادی ما به او، تالاب استیل آستارا خواهد بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: طی سه ماه نخست امسال، ۸۰۰ موافقت اصولی در حوزه گردشگری صادر شده و توسعه زیرساخت های این حوزه، باعث ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران داخلی و خارجی شده است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که روز گذشته (دوشنبه) به گیلان سفر و چند طرح گردشگری را افتتاح کرده بود، امروز در سفر یک روزه به آستارا از تالاب استیل، بندر، پایانه مرزی، پارک جنگلی بی بی یانلو و دهکده گردشگری حیران این شهرستان بازدید و گیلان را به مقصد استان اردبیل ترک کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و جاذبه های طبیعی، تاریخی و تجاری در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن، یکی از ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.