به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون تربیت و آموزش نداجا عصر یکشنبه در حاشیه اعزام این ناوگروه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ناوگروه متشکل از دو ناو موشک انداز پیکان و جوشن برای حضور در دوره سوم مسابقات ارتش های جهان(جام دریا) عازم جمهوری آذربایجان شد.

دریادار دوم پرویز سلیمی پناه افزود: در این دوره از رقابت ها چهار کشور ایران، آذربایجان، روسیه و قزاقستان حضور دارند که با توجه به حضور یگان های آماده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دوره از رقابت ها، امیدواریم با کسب حداکثر امتیاز به میهن اسلامی بازگردند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای حضور در رقابت های جام دریا از آمادگی خوبی برخوردار است، افزود: تیم تهاجم دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز متشکل از ۴۴ تکاور نیروی دریایی، روز گذشته به روسیه اعزام شد و هم اکنون در شهر کالیبرا مستقر هستند.

معاون تربیت و آموزش نداجا هدف از حضور در این مسابقات را نه رقابت ورزشی، بلکه این مسابقات را کاملا تخصصی و نظامی دانست که در کنار نمایش توانمندی و مهارت و توانایی پرسنل نیروی دریایی ارتش ، آمادگی جسمانی هم به نمایش گذاشته می شود.

سلیمی پناه همچنین گفت: داشتن مهارت، تخصص و علم و دانش از اهمیت خاصی در این مسابقات برخوردار است و این رقابت ها علاوه بر تبادل اطلاعات و مهارت های خاص بین کشورهای شرکت کننده ، ارتقای دیپلماسی نظامی را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: نداجا به دنبال آن است که صلابت ، متانت و تخصص بالای نیروهای مسلح و تعامل و همکاری جمهوری اسلامی ایران با جهانیان را به نمایش بگذارد.

برگزاری دومین دوره رقابت های غواصی ارتش های جهان در جزیره کیش

معاون تربیت و آموزش نداجا  به میزبانی ایران از دومین دوره مسابقات غواصی عمق ارتش های جهان درجزیره کیش نیز اشاره و اظهار کرد: این دوره از رقابت ها با حضور پنج کشور روسیه، چین، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، سوریه و ایران از ۱۳ مرداد ماه جاری در جزیره کیش آغاز می شود.

سلیمی پناه با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال دفاع از مقام اولی خود در رقابت های سال گذشته بندرنوشهر است گفت: تیم روسیه نیز به عنوان یکی از رقیبان قدر ما به دنبال بازپس گیری مقام اولی خود است و به همین دلیل رقابت های سخت و فشرده ای را در پیش داریم.

وی در خصوص اهداف میزبانی از مسابقات و حضور در رقابت های بین المللی اظهار کرد: تیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دو دوره متوالی در سال های ۹۵ و ۹۶ در رشته غواصی رقابت های ارتش های جهان در روسیه حضور یافت و در پایان سال ۹۶ پس از ارائه گزارش به مقام معظم رهبری، بر اساس تدابیر ایشان ، برنامه ریزی برای میزبانی رقابت های جهانی در ایران برعهده ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گذاشته شد.

سلیمی پناه تصریح کرد: با توجه به وجود زیر ساخت ها و ظرفیت های نداجا ، پس از برگزاری موفق این رقابت ها در سال گذشته در نوشهر، امسال نیز برای دومین سال متوالی میزبانی این دوره از رقابت ها به ایران واگذار شده است.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و ستاد فرماندهی ناوگان شمال نیروی دریایی و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در این شهر ساحلی مستقر است.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.