مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: دو بنای تاریخی شاخص گیلان با اعتبار چهارده میلیارد ریال مرمت می‌شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، یکی از برنامه‌های محوری اداره کل استان در سال جاری برای اجرای پروژه‌های حفاظت و مرمت، استفاده از ظرفیت های بالای مشارکت مالکین دولتی و خصوصی بوده است .

مدیرکل میراث فرهنگی میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: در این راستا و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود، چندین موافقتنامه مرمت مشارکتی با ارگان‌های دولتی متولی این آثار تدوین شد.

شهرود امیر انتخابی افزود: از مهمترین این پروژه ها می توان به مرمت ساختمان فلاطوری یا کارخانه ابریشم در لاهیجان و مجموعه اقا سید حسین در لنگرود اشاره نمود که با مجموع اعتباری معادل چهارده میلیارد ریال آغاز شده است .

امیر انتخابی ادامه داد: مرمت ساختمان فلاطوری با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی گیلان ،شرکت مادر تخصصی پیله ابریشم ایران، شهرداری لاهیجان و استانداری محترم گیلان و مرمت و ساماندهی مجموعه ارزشمند آقا سید حسین لنگرود نیز با اداره کل محترم اوقاف در حال انجام می باشد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: شایان ذکر است اداره کل استان با توجه به اهمیت موضوع مشارکت در حفاظت و مرمت آثار تاریخی به لحاظ اعتباری و تاثیرات مثبت اجتماعی ، برنامه ریزی های لازم را برای ادامه این روند به انجام رسانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.