مدیرکل زندان های گیلان، ارتقاء سلامت زندانیان و هدفمند کردن کاهش جمعیت کیفری را از اولویت های سازمان زندان های گیلان عنوان کرد.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان ، سید حمید حسینی در بازدید از زندان انزلی، بر ارتقاء سلامت زندانیان و بر اولویت هدفمند کردن کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد کاهش جمعیت کیفری یکی از اهداف پیشبرد سیاست های سازمانی و مورد تاکید ریاست سازمان زندانهای کشور است، گفت: تدابیر و استفاده از بسترهای موجود در توانایی بالقوه برای رسیدن به این هدف و رشد آن در همسو شدن با سیاست های سازمان مهم و ارایه راهکارهای علمی و فنی را در حبس زدایی در چارچوب قانون و استفاده از خرد جمعی را در این راستا خواستار شد.

مدیرکل زندان های گیلان، حضور مستمر مقامات قضایی در زندان ها را نقطه عطف در مسیر کاهش جمعیت کیفری بیان کرد و افزود: ارایه زمان بندی بهینه مبنی بر حضور مقامات قضایی، استفاد از تاسیسات حقوقی موثر و برنامه ریزی و اجرای طرح های آموزشی در بهبود و مهارت کارکنان و بهسازی منابع انسانی برای رسیدن به اهداف کاهش جمیعت کیفری راه گشا است.

حسینی، بررسی موانع، چالش ها، ماهیت رفتار ارتکابی و شناسایی آسیبها را یکی دیگر از موارد مهم در زمینه زندانبانی نوین برشمرد و گفت: زندانبانی نوین و بکارگیری مجموعه ای متشکل از برنامه ها، تعامل پذیری، خرد جمعی و ترویج فرهنگ تبادل برخط اطلاعات در زمینه های تخصصی در این امر دارد که باید بصورت تخصصی پیگیری و انجام گیرد.

وی ارتقاء سلامت زندانیان و سبک ارایه خدمات سیستماتیمک را نقش کلیدی در این راستا دانست و خاطرنشان کرد: از بُعد تخصصی و حرفه ایی باید در این زمینه وارد شویم و عواملی همچون تغییر در آگاهی، نگرش و افزایش مهارت در سلامت از خود و دیگر مسایلی که می تواند بستری لازم در ارتقاء سلامت زندانیان را گسترش دهد پررنگ تر سازیم.

احمدی نژاد رییس زندان انزلی ضمن ارایه گزارش جامع از برنامه های فرهنگی، اصلاحی و تربیتی در خصوص ایجاد بسترهای لازم و استفاده از ظرفیت های موجود در کاهش جمعیت کیفری مواردی را عنوان کرد و گفت: در جلسات برگزار شده استفاده از ظرفیت های موجود در دستور کار قرار گرفته و با رایزنی های انجام شده توانسیتم تاثیرات مثبتی در زمینه های کاهش جمعیت کیفری داشته باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.