رئیس بیمارستان پورسینای رشت گفت:بعضی از تجهیزات وارداتی ممکن است وجود نداشته باشند و برخی هم دیر به دست ما می‌رسند این امر سبب می‌شود که عمل جراحی بعضی از بیمارانی که جراحی آنها وابسته به آن ابزارها و پروتز ها است با تاخیر انجام شود.

انوش دهنادی مقدم رئیس بیمارستان پورسینا رشت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رشت اظهار داشت:بیمارستان پورسینا تنها مرکز تروما استان است که نه تنها به جمعیت ۳میلیونی گیلان خدمات می دهد بلکه استان‌های همجوار مانند قزوین و زنجان و همچنین به سبب توریست بودن استان در هر تعطیلات ،تعدادی جمعیت مسافر هم در این مرکز پذیرش می‌شوند واین امر باعث شده فشار کار بیمارستان پورسینا افزایش یابد.

پرستاران بیمارستان سه برابر بیشتر  کار می‌کنند

وی افزود: طبق آماری که در گذشته اعلام شد تعداد مراجعان اورژانس بیمارستان پورسینای رشت به تنهایی از آمار مراجعان به 6 بیمارستان دولتی تهران بیشتر بود.

دهنادی با تصریح بر اینکه هر پرستار در بخش اورژانس این بیمارستان دست کم معادل 3 پرستار در بیمارستان های تهران فشار کاری تحمل می کند گفت:بنابراین با این‌ حجم مراجعه کننده مشخص است که سرویس دهی به این‌ همه جمعیت کار آسانی نخواهد بود.

رئیس بیمارستان پورسینای رشت با بیان اینکه پرسنل این بیمارستان چون عرق خاصی نسبت به این بیمارستان دارند مثال زدنی و نمونه هستند گفت:ولی ارائه خدمات به تنهایی نیازمند نیروی انسانی نیست و نیاز به تامین منابع و تجهیزات پزشکی و به روز بودن آن دارد.

 برای تامین تجهیزات وارداتی مشکل داریم

وی با اشاره به اینکه امروز ما در خیلی از جاهای کشور  نیاز به تجهیزات پزشکی داریم ، گفت: به طور مثال کمبود تجهیزات وارداتی داریم  که بعضی از آنها ممکن است وجود نداشته باشند و برخی هم دیر به دست ما می‌رسند این امر سبب می‌شود   عمل جراحی بعضی از بیمارانی که جراحی آنها وابسته به آن ابزارها و پروتز ها است با تاخیر انجام شود.

دهنادی با تاکید بر اینکه به روز نگه داشتن یک بیمارستان کار مشکلی است خاطرنشان کرد:در رشت بیشتر بیمارستان‌ها ساختاری قدیمی دارند که افزایش فضای فیزیکی بعدا صورت گرفته است و مشکل دیگری که در شهر رشت با آن مواجه هستیم این است که یک بیمارستان جامع نداریم.

وی با بیان اینکه البته دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقداماتی در این زمینه انجام داده است افزود: درحال حاضر در سایت لاکان یک بیمارستان جامع در حال ساخت است و اقداماتی هم صورت گرفته تا شهرستان رشت یک بیمارستان جامع داشته باشد.

مطالبات سال 97 را هنوز دریافت نکرده ایم

رئیس بیمارستان پورسینای رشت با تصریح بر اینکه در بحث تجهیز ،امکانات و رفاهیات و هتلینگ می‌توان گفت که ما بسیار وابسته به بودجه هستیم افزود: بودجه‌ای به ما تعلق نگرفته برای مثال ۴۵درصد بیماران ما که ترومایی هستند و بیشتر هم شامل تصادفات می‌شود تخصیص بودجه آنها ازماده۹۲ است که  ازسال۹۷حدود ۱۱میلیارد تومان طلب داریم  و اکنون وارد سال ۹۸ شده و هنوز این مطالبات را دریافت نکرده‌ایم پس مشخص است که نمی‌توانیم آنطور که دلخواه ما است تجهیزات رفاهی بیمارستان را به‌روزرسانی کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.