به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس دادگستری بندرانزلی شامگاه دوشنبه در این مراسم اظهار کرد: وقتی حرف از زندانی به میان می آید ذهن ها به سمت افراد هنجار شکن و خلافکاری می رود که از سوی دستگاه قضایی محکوم شده اند.
بهزاد براری افزود: متاسفانه تعدادی از زندانیان گرفتار زندان ، افرادی هستند که ناخواسته و بر اثر حادثه یا مشکلات اقتصادی و اجتماعی همچون مهریه و محکومیت پرداخت دیه و یا چک بلامحل در بند زندان گرفتار شده و زندانیان غیر عمد به شمار می روند.
وی خاطر نشان کرد: دادگستری آخرین ایستگاهی است که باید به جرایم و تخلفات رسیدگی کند اما امروز جمع شده ایم به افرادی که به دلایل اقتصادی همچون چک ، مهریه و دیه گرفتار زندان شده اند، کمک کنیم که امیدواریم امسال بیشتر از سال گذشته این کمک ها جمع آوری شود.
براری با اشاره به بازدید خود از زندان انزلی گفت: انزلی زندان بسیار کوچکی دارد که تعداد زیادی از زندانیان آن محکومان مالی هستند که براساس جرایم غیر عمد پشت میله های زندان گرفتار شده و منتظر کمک های خیرین هستند.
رئیس دادگستری بندرانزلی افزود: دستگاه قضایی وظایف مربوط به خود را انجام می دهد اما برخی از موارد از حیطه اختیارات ما خارج بوده و مکلف به رسیدگی دعاوی و شکایات مردم هستیم اما امروز باید همگی دست به دست هم دهیم تا وضعیت زندانیان جرایم غیر عمد بهبود یابد .

***جشن گلریزان نماد دستور دینی انفاق است
در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان انزلی نیز اظهار کرد: جشن گلریزان از زمان های قدیم در بین ایرانیان وجود داشته و همان رسم پهلوانی است که در گذشته در گودی زورخانه ها و با حفظ حیثیت و شان افراد نسبت به جمع آوری مبالغی برای کمک به مردم گرفتار انجام می شد.
اسماعیل حیدری آزاد افزود: اگر قرار است جایی انفاق شود؛ بهترین مکان ، انفاق در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و رفع مشکل خانواده های گرفتار آنان است.
به گزارش ایرنا در این مراسم مبلغ 150 میلیون تومان از سوی خیران جمع آوری شد و این درحالیست که در مراسم گلریزان سال گذشته 140 میلیون و 500 هزارتومان جمع آوری شده بود.
انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.