در هفتادمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای این شهر موضوع تهیه و تدوین نقشه مهندسی فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن عاقل منش در سخنانی تاکید کرد: یکی از اسناد راهبردی شورای شهر رشت، سندی است که در حال تهیه و تدوین است و آن نقشه مهندسی فرهنگی شهر برای سالهای ۱۳۹۹ تا ۱۴۱۵ خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در توضیح این مطلب اظهار داشت: شورا با تدوین این سند می خواهد دریابد که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی شهر از چه نقطه ای به چه نقطه خواهد رسید و با تدوین آن سیاست‌ها و راهبردهای اصلی فرهنگی شهر را با برنامه دنبال کند.   وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل نبود این برنامه ما روزگذران هستیم و معمولاً کارهای زیربنایی و اساسی کمتر مورد توجه قرار می گیرند که با تهیه این نقشه ما از روزگذرانی برنامه های فرهنگی شهر خارج می شویم و با اجرای کارهای منسجم مطابق این سند می دانیم چگونه باید عمل کنیم تا نتیجه مطلوب هم حاصل شود.   عاقل منش خاطر نشان کرد: شاید اسناد بالادست نسبت به این نقشه مهندسی فرهنگی وجود داشته باشند اما هر سازمان یا مجموعه باید سند و برنامه مرتبط با کار تخصیصی خود را چه در مباحث تئوری و چه موضوعات اجرایی داشته باشد تا بتواند به موفقیت دست یابد.   وی تدوین نقشه مهندسی فرهنگی و همچنین برنامه ارتقای راهبردی فرهنگی را برای انسجام فعالیتهای فرهنگی شهر موثر و ارزشمند توصیف کرد و جوانانی که در تهیه این برنامه دخالت دارند را افرادی علاقه مند و پرتلاش توصیف کرد که می توانند بازوان شورا در این زمینه باشند.   رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت درگیر نمودن بیشتر نخبگان از یکسو و مدیران فرهنگی بخشهای مختلف از دیگر سو را در زمینه تهیه این سند ضروری شهر خواستار شد و گفت: باید ببینیم جایگاه این سند در توسعه شهری به ویژه توسعه فرهنگی شهر کجا است و همچنین ارتباط آن با دیگر اسناد موجود چیست و تا چه میزان اسناد موجود کشوری و استانی در تهیه این نقشه راهبردی مطالعه شده و مورد توجه قرار گرفته است.   عاقل منش در پایان سخنانش نیاز وجود نقشه مهندسی فرهنگی و سند راهبردی را حتی برای ابعاد مختلف شهری ضروری دانست.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.