به گزارش خبرنگار ایرنا پردل امیری نژاد روز چهارشنبه در اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی در موسسه آموزشی دارالفنون آستارا گفت: خانه هنرمندان به مساحت 80 متر مربع در طبقه نخست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دایر شد و هنرمندان برای برند سازی آثار خود، به تولید انبوه طرح های بومی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: راه اندازی شرکت تعاونی هنرمندان صنایع دستی برای حمایت مالی از آنها پیگیری می شود و فعالان این حوزه در آن عضو شوند.
امیری نژاد بیان کرد: در اواخر خرداد ماه نمایشگاه های صنایع دستی در نقاط پرتردد آستارا برای معرفی فرهنگ این شهرستان راه اندازی خواهد شود.
نمایشگاه صنایع سفال، گلیم، عروسک بافی، آینه کاری و لباس محلی 30 هنرمند به مدت 10 روز در موسسه آموزشی دارالفنون آستارا دایر شده بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و یک هزار هنرمند صنایع دستی در آن فعال هستند.

** بانوان علاقه مند به حرفه خیاطی در آستارا آموزش دیدند
دوره آموزش تکمیلی خیاطی، با شرکت بانوان علاقه مند به اشتغال در این رشته، در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا برگزار شد.
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 16 نفر در این دوره آموزشی یک روزه شرکت کردند و طراحی روی پارچه از برنامه های آموزشی آنها بود.
بهبود معاشکار افزود: نظیر این دوره ها برای جوانان 18 سال به بالا برگزار می شود و هدف از آموزش ها، مهارت آموزی و ترویج اشتغال و درآمدزایی برای علاقه مندان است.
وی اظهار کرد: برخی از مسئولان دستگاه ها و نهادهای آستارا از این دوره آموزشی بازدید و برای معرفی همکاران خود جهت بهره مندی از دوره ها اعلام آمادگی کردند.
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا افزود: از 32 موسسه کارآموزی غیردولتی یا آزاد دارای مجوز در این شهرستان، 23 موسسه فعال است و برای رونق گردشگری در آستارا، ایجاد رشته های مرتبط پیگیری می شود.
معاشکار گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا فعالیت خود را از سال 76 آغاز کرد و 410 نفر در رشته های مختلف آن آموزش می بینند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.