به گزارش خبرنگار ایرنا محسن یوسف پور روز یکشنبه در حاشیه بررسی مشکلات منابع ملی در فرمانداری آستارا افزود: مطابق استاندارد برای هر 500 هکتار جنگل یک جنگلبان نیاز است اما برای حدود هر چهار هزار هکتار در استان، یک نیرو داریم.
وی اضافه کرد: از ظرفیت عوامل انتظامی، بسیج و محیط زیست برای حفاظت اراضی جنگلی استفاده می کنیم و در صورت اختصاص اعتبار، امکانات مورد نیز از جمله خودروهای استاندارد تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: در صورت تامین اعتبار، اراضی جنگلی پایش الکترونیکی خواهد شد و کاداستر یا حدنگاری اراضی ملی با مستثنیات اشخاص جهت حفظ حقوق مردم و دولت، تثبیت مالکیت اراضی ملی و جانمایی اطلاعات مکانی و توصیفی در بانک اراضی اجرا می شود.
یوسف پور افزود: ظرف دو سال گذشته برای حراست جنگل ها در سطح دو هزار و 170 هکتار درختانی نظیر صنوبر کاشته شده و ادامه آن با مشارکت همیاران طبیعت و نیروهای منابع طبیعی در دستور کار است.
مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: 19 طرح آبخیزداری در 9 شهرستان استان برای حفاظت خاک و مقابله با بلایای طبیعی نظیر سیل در دست اجراست.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 40 هزار هکتار اراضی ملی در غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.