اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در شهر چابکسر با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی و فعالان عرصه گل و گیاه از شش کشور افتتاح شد.
به گزارش ایرنا مصطفی سالاری استاندار گیلان در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه چابکسر گفت: در قبال فعالان این حوزه وظیفه داریم کمک ها و اقدامات حمایتی را برای گسترش صادرات گل و گیاه انجام دهیم.
وی با بیان اینکه شرق استان گیلان از جمله چابکسر به صورت خاص در پرورش گل و گیاه از شرایط و ظرفیت خوبی برخوردار است، اظهار داشت: فعالان حوزه گل و گیاه نیز از لحاظ مهارت آموزی، مهارت های خوبی کسب کرده اند و از این حیث هم شرایط خوبی دارند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین پیشرفت ها در این حوزه دسترسی به بازار صادرات خوب است، تصریح کرد: لازمه رسیدن به بازار صادراتی خوب تنوع در نوع محصول، کیفیت خوب و قیمت بهای تمام شده آن در بازار کشورهای دیگری که قابلیت رقابت با کشورهایی که تولید کننده این نوع محصولات هستند ، است.
وی با بیان اینکه باید با محوریت بخش خصوصی، حمایت های مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استانی حول این سه جهت برنامه ریزی کنیم افزود: انشاالله با پیش‌بینی زنجیره کامل این کار و با محوریت بخش خصوصی بتوان سهم کشور ما در کشورهای همسایه بیشتر شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه گل و گیاه اشتغالزاست، اظهار داشت: تقریبا در هر هکتار می توان حدود 10 نفر مشغول به کار شوند که هم از لحاظ آماری خوب است و هم از لحاظ زیبایی و منظر به بخش گردشگری کمک می کند.
وی به کمک های بلاعوض از تبصره 18 قانون بودجه و تسهیلات ارزان قیمت برای فعالان بخش گل و گیاه جهت گسترش این حوزه اشاره و تصریح کرد: فعالان این حوزه پیشنهادهای مشخصی برای هدف گذاری با زمان مشخص را ارائه دهند.
سالاری با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مشابه شروع و قدم بسیار خوبی است و استمرار آن وظیفه ماست گفت: شرایط امسال نسبت به 10 سال پیش آمار خوبی را نشان می دهد و باید با برنامه ریزی درست در سال آینده یک جهش قابل توجهی را نسبت به امسال رقم بزنیم.
اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه با توجه به پتانسیل و توانمندی بخش چابکسر در تولید درختان و درختچه های زینتی، در فضایی به مساحت هشت هزار و 500 مترمربع در دو بخش سالن و فضای باز افتتاح شده و تا 13 اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد داشت.
نمایشگاه دارای 46 غرفه مختص تولیدکنندگان درخت و درختچه های زینتی در فضای باز و 32 غرفه در سالن سرپوشیده طراحی که در آن گیاهان گلدار آپارتمانی، شاخه بریده، کاکتوس، ساکولنت ها، ادوات و نهاده‌های کشاورزی به نمایش گذاشته شده است.
در این نمایشگاه طراحان و مسئولان فضای سبز شهرهای بزرگ کشور و تولیدکنندگان بزرگ ترین مجتمع گلخانه ای استان و همچنین تاجران کشورهای عراق ، ترکمنستان ، افغانستان ، گرجستان و ارمنستان که به طور عمده مصرف کنندگان محصولات منطقه هستند ، حضور دارند.
چابکسر در یکصد کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.