به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، رقابت های لیگ مردان استان گیلان از عصر جمعه با حضور 11 تیم آغاز شد که در بازی افتتاحیه این رقابت ها ، تیم های درفک گلبند رشت و دنیای فلز رشت به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم درفک گلبندرشت با نتیجه 79 بر 38 حریفش را شکست داد تا این مسابقات را با پیروزی اغاز کند.
با شروع این رقابت ها و گرم شدن تنور رقابت های بسکتبال گیلان، تعدادی از مسئولان این هیات در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، نقطه نظرات خود را در خصوص چگونگی این رقابت ها بیان کردند.
* برگزاری منظم لیگ باعث پیشرفت بسکتبال می شود*
سرپرست هیات بسکتبال گیلان در خصوص آغاز رقابت های لیگ های بانوان و مردان گیلان گفت: برگزاری منظم این رقابت ها به طور حتم باعث پیشرفت رشته ورزشی بسکتبال می شود.
محمد رفیعی افزود: در رقابت های لیگ مردان با عنوان جام پسران باران ، 11 تیم در 2 گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت خواهند پرداخت که در نهایت هشت تیم به مرحله حذفی صعود می کنند.
وی ادامه داد: بر این اساس در گروه اول این رقابت ها ، تیم های بسکتبال درفک گلبند رشت، دنیای فلز رشت ، رودسر ، صومعه سرا ، لاهیجان و کوچصفهان و در گروه دوم نیز تیم های بسکتبال ملوان بندرانزلی ، تالش ، لنگرود ، اسلم اسپرت رضوانشهر و مهندسین گیلان حضور دارند.
وی بیان کرد: امیدواریم که این رقابت ها به طور منظم و با سطح کیفی بالایی برگزار شود که انجام این مسابقات نیز منشا خیر و توسعه برای جامعه ورزش گیلان به خصوص برای رشته جذاب بسکتبال در این استان شود.
سرپرست هیات بسکتبال استان گیلان اضافه کرد: علاوه بر برگزاری رقابت های لیگ بسکتبال بانوان و آقایان، امیدواریم که امسال نیز حداقل پنج تیم از گیلان در لیگ های کشور با قدرت بیشتر نسبت به سال گذشته در رقابت های کشوری حضور یابند.
* حضور هشت تیم بانوان در لیگ بسکتبال گیلان
نایب رئیس هیات بسکتبال استان گیلان نیز از حضور هشت تیم در رقابت های لیگ بانوان این استان خبر داد و گفت: این رقابت ها در یک گروه برگزار خواهد شد.
ریحانه ملکی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در رقابت های بسکتبال لیگ بانوان گیلان، تیم های لاهیجان ، آرنا رشت ، رفاه لاهیجان ، هایپر رشت ، صومعه سرا ، تالش ، روشن رشت و ملوان بندرانزلی حضور دارند.
وی ادامه داد: این دوره از رقابت ها به صورت دوره ای و متمرکز و هفته اول این مسابقات به میزبانی تیم بسکتبال بانوان روشن رشت و با انجام چهار مسابقه در کوچصفهان انجام می شود.
وی بیان کرد: خوشبختانه وضعیت تیم های حاضر در این دوره از رقابت ها مناسب است و همه تیم ها با آمادگی خوبی در این رقابت ها حضور می یابند که این امر نوید برگزاری این دوره از مسابقات را در سطح کیفی بالایی می دهد.
* حضور 17 داور در لیگ بسکتبال مردان گیلان*
اما رئیس کمیته داوران هیات بسکتبال استان گیلان در خصوص وضعیت داوران این استان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در رقابت های فصل جاری که از روز جمعه آغاز شده، 17 داور این مسابقات را قضاوت می کنند.
اصغر قاسمیان افزود: در این دوره از رقابت ها علاوه بر استفاده از داوران بسیار باتجربه، داوران جوان نیز حضور خواهند یافت تا بتوانیم از وجود این داوران جوان نیز در طول مسابقات بهره ببریم.
وی ادامه داد: همچنین به جز 17 داوری که رقابت های فصل جاری لیگ بسکتبال مردان استان گیلان را قضاوت خواهند کرد، هفت ناظر نیز در این دوره از مسابقات حضور می یابند.
وی بیان کرد: پیش از آغاز رقابت های لیگ بسکتبال مردان گیلان نیز جلسه هماهنگی بین داوران حاضر برگزار شد و با تصمیماتی که اتخاذ شد، امیدواریم که قضاوت های فصل جاری با کمترین اشتباهات از سوی داوران همراه شود.
رئیس کیمته داوران هیات بسکتبال گیلان خاطرنشان کرد: البته در رقابت های سال گذشته تعدادی از تیم ها در مورد ناهماهنگی بین داوران اعتراضاتی داشتند که در این راستا نیز هماهنگی هایی انجام شده تا قضاوت های فصل جاری با کمترین اشتباه و کمترین ناهماهنگی از سوی داوران انجام شود.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.