مازیار غلامی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است بنابراین طی 36 ساعت آینده وزش باد جنوبی (گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید) ، افزایش دما و در برخی نواحی جلگه ای پدیده مه مورد انتظار است.
وی ادامه داد: علاوه بر این گاهی با شکل گیری ناپایداری، شرایط برای رگبارهای موقتی و احتمال رعد و برق (بویژه در نواحی غربی) فراهم می شود و از اواخر وقت فردا با توجه به نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار، افزایش ابر، روند کاهش دما ، در بعضی ساعت ها بارندگی ، وزش باد و همچنین احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.
غلامی آسمان امروز گیلان را در نواحی جلگه ای نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بتدریج کاهش ابر، وزش باد جنوبی و در ارتفاعات و دامنه ها صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد گرم عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را کمی تا نیمه ابری، بعضی نقاط جلگه ای مه، وزش باد جنوبی (بویژه ارتفاعات و دامنه ها ، باد گرم، گاهی شدید) ، طی عصر و شب افزایش ابر، بعضی نقاط رگبار باران و احتمال رعدوبرق پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با 22 درجه مربوط به منجیل و کمینه دمای استان برای فردا را نیز مربوط به دیلمان و جیرنده با 9 درجه ذکر کرد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: بیشینه دمای امروز رشت 20 درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان 13 درجه خواهد بود.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.