رضا اسلامی صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان وقوع سیل به تمامی دستگاه‌های استان آماده‌باش اعلام شده تا در صورت نیاز ، نیروها و امکانات خود را به مناطق سیل‌زده همجوار اعزام کنیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر چندین قایق و بالگرد برای امدادرسانی به این مناطق اعزام شده‌اند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان از بعد از ظهر امروز، از گردشگران و شهروندان خواست به هشدارها و توصیه ها توجه جدی داشته باشند و افزود: در وضعیت جوی بارشی، لازم است مسافران و گردشگران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند .
وی همچنین با اشاره به لغزندگی جاده ها در زمان بارش ها گفت: طی روزهای گذشته تخطی از سرعت غیرمجاز ، کم توجهی به جلو و خواب آلودگی از دلایل تصادفات در استان بوده از این رو رانندگان با احتیاطی بیشتر و رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، سفری خوش و ایمن را برای خود و دیگران به ارمغان بیاورند.
اسلامی همچنین از شهروندان و گردشگران خواست تا با طبیعت مهربان باشند و از ریختن زباله و یا هر اقدامی که به طبیعت آسیب می رساند، بپرهیزند.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفندماه گذشته در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی ، بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
استان مازندران نیز هفته گذشته دچار سیل شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.