محمد رضا نازک کار عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی همین مدت 284 هزار و 315 دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ورودی 3 و 9 دهم درصد کاهش و از لحاظ تعداد خودروهای خروجی چهار درصد رشد را از محورهای استان نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار دریافتی از 42 دستگاه تردد شمار استان از ابتدای طرح نوروزی تا پایان وقت روز گذشته با تردد ساعتی 633 وسیله نقلیه ، گیلان پنجمین استان پرتردد کشور بوده است، افزود : این این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر یک دهم درصد رشد است.
وی بیشترین میزان ورودی خودروها را از بیست و پنجم ماه گذشته تا پایان وقت اول فروردین ماه از طریق آزاد راه قزوین- رشت با تعداد 213 هزار و 948 دستگاه وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر چابکسر با تردد 103 هزار و 766 دستگاه خودرو عنوان کرد .
نازک کار اضافه کرد: همچنین محور چابکسر- رامسر با تردد 112 هزار و 830 وسیله نقلیه بیشترین میزان خودرو های خروجی را طی مدت یاد شده به خود اختصاص داده است.
در طرح نوروزی امسال بیش از یک هزار گشت خودرویی و موتوری پلیس گیلان در راستای تامین امنیت شهروندان در شهرها، جاده ها، مناطق گردشگری و تفرجگاه‌ها استقرار دارند. همچنین عوامل انتظامی در ایستگاه‌ها علاوه بر برقراری نظم و امنیت، راهنما و پاسخگوی سوالات مردم هستند و به شکایات شهروندان رسیدگی می کند.
بیش از یکصد گروه ثابت و سیار خودروی پلیس راه نیز در طرح نوروزی فرماندهی انتظامی گیلان فعال است ضمن آنکه 10 ایستگاه ثابت و 10 کانکس سیار پلیس راه هم با بیش از 500 نفر از عوامل، وظیفه کنترل محسوس و نامحسوس محورهای مواصلاتی و تامین امنیت مسافران، برقراری نظم، شناسایی متخلفان و برخورد با رانندگان متخلف در راه ها را بر عهده دارند.
پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان اعلام کرده که حرکت انواع تریلر و کامیون - به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی و دارندگان مجوز عبور از پلیس راهور - از ساعت هفت تا 24 روزهای نهم ، پانزدهم و شانزدهم فروردین ماه ممنوع است.
همچنین ممنوعیت تردد در محور آستارا - اردبیل و بالعکس برای انواع تریلر و کامیون به استثنای موارد یادشده طی روزهای یازدهم فروردین ماه از ساعت 12 تا 24 و روزهای چهارم، نهم، پانزدهم و شانزدهم فروردین آینده از ساعت هفت تا 24 اعمال می شود.
دو هزار و 500 نفر از اعضاء، داوطلبان، نجاتگران و همکاران جمعیت هلال احمر گیلان در طرح های نوروزی شامل طرح ایمنی و سلامت و امداد و نجات همکاری می کنند. طرح امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان نیز در 44 پایگاه شامل پایگاه ثابت، پست موقت و شعب و مراکز استان به اجرا درآمده و یک هزار و 150 نیروی عملیاتی شامل 150 نیروی کادر و یک هزار نجاتگر داوطلب برای ارائه خدمات نوروزی حضور دارند.
طرح امداد نوروزی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان نیز در 62 پایگاه استان آغاز شده و در اجرای این طرح؛ یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو موتورلانس و 120 دستگاه آمبولانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان با 450 نیرو به کار گرفته شده است.
همچنین 475 نیروی راهدار نیز با 288 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در محورهای مواصلاتی گیلان مستقر هستند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.