رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان عصر یکشنبه در این باره به ایرنا گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق کودکان و نوجوانان به عنوان فرهنگ سازان آینده ، عادت به مطالعه و آشنایی هرچه بیشتر آنان با متون فاخر و ادبیات ایران زمین ، برای نخستین بار مسابقه بزرگ مشاعره دختران و پسران را در سه گروه سنی هشت تا 11 سال ، ١١ تا 14 سال و 14 تا 18 سال برگزار می کنیم.
نگار نادری اهداف برگزاری مسابقه در این فراخوان را تشویق دانش آموزان به مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی ، ترغیب دانش آموزان به خوانش متون فاخر و اشعار وزین در ادبیات ایران زمین ، تمرین به خاطر سپردن واژگان و اشعار و تقویت حافظه ، تمرین بالا رفتن سرعت عمل با انتخاب واژگان و ابیات مناسب ذکر کرد .
وی اظهارداشت: داوطلبان برای حفظ اشعار منتخب تا پایان خرداد ماه 1398 مهلت دارند و انتخاب ابیات حفظ شده باید از کتاب‌های منتخب دیوان حافظ ، مثنوی معنوی، شاهنامه فردوسی ، بوستان سعدی، دیوان عراقی، دیوان شیخ عطار ، دیوان پروین اعتصامی و دیوان حزین لاهیجی باشد.
نادری خاطرنشان کرد: انجمن ادبی حزین لاهیجی نیز روزهای یکشنبه، خانه ترانه در روزهای پنج‌شنبه و خانه داستان در روز چهارشنبه نشست های تخصصی خود را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار می‌ کنند.

** تجلیل از 13 ستاره املشی کنکور
در مراسمی 13 ستاره املشی کنکور 97 در کانون معصومیه شهرستان املش تجلیل شدند.
در این مراسم که جمعی از مسئوولان، معلمان و خانواده های دانش آموزان حضور داشتند؛ برنامه های مختلفی همچون سرودخوانی، اجرای موسیقی زنده، برنامه های کمدی و ... به اجرا گذاشته شد.
104 واحد آموزشی در املش فعال است.
شهرستان های لاهیجان و املش در شرق استان گیلان قرار دارند.
6029/7291/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.