به گزارش خبرنگار ایرنا، پردل امیری نژاد روز شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های فرهنگی و هنری نوروز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا اظهار داشت: 80 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر آماده پذیرایی از گردشگران است.
وی افزود: این واحدهای اقامتی به علاوه مدارس و کمپینگ ها، مسافر کاشانه ها و مراکز اقامتی دیگر در جذب و ماندگاری بیشتر مسافران نوروزی در آستارا موثر است.
وی خاطرنشان کرد: 15 جاذبه طبیعی، تجاری، تاریخی و مذهبی آستارا نظیر بازار ساحلی، کوهستان حیران، نوار ساحلی دریای خزر و بازارچه ساحلی همه ساله مسافران زیادی را به خود جذب می کنند.
امیری نژاد با بیان این که باید زمینه ماندگاری گردشگران با اجرای برنامه های فرهنگی فراهم شود افزود: دو جشنواره در اسفند و فروردین ماه برگزار خواهد شد.
شاپور تشرینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: در هفته پایانی اسفندماه برنامه استقبال از بهار با اجرای تکم خوانی، هنرنمایی حاجی فیروز و حمل سفره های هفت سین با لباس های محلی در خیابان های شهر آستارا برگزار خواهد شد.
وی افزود: انتقال فرهنگ نوروز به نسل جوان از هدف های این برنامه هاست و در این راستا از ظرفیت هنرمندان استفاده خواهد شد.
وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا بیان کرد: در هفته نخست فروردین ماه با همکاری سازمان های مردم نهاد، جشنواره بازی های بومی محلی با اجرای موسیقی سنتی در باغ ملی این شهرستان با حضور شهروندان و گردشگران برگزار خواهد شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن سالانه با میزبانی چند میلیون مسافر و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.