به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده رئیس جمهوری روز پنجشنبه در آئین افتتاح مزرعه بزرگ تولید چوب و نهال تالش، مشکلات مجریان طرح های زراعت چوب این شهرستان را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد و به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری، چند اصله نهال میوه کاشت.
حسن شکوری مجری طرح زراعت چوب تالش در این آئین گفت: اجرای این طرح از سال 69 در سطح 242 هکتار با کاشت درختان توسکا و صنوبر آغاز و محوطه طرح حصارکشی شده است.
وی افزود: در سطح 133 هکتار از این طرح جنگلکاری شده است و دوره بهره وری و برداشت محصول از مزرعه، 10 سال طول خواهد کشید.
وی ادامه داد: 54 هزار نهال در این طرح غرس شده و تاکنون برای اجرای آن، 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای 30 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.
سید عیسی مهدوی فرماندار تالش نیز در این آئین گفت: 48 درصد اشتغال در این شهرستان به بخش کشاورزی مربوط است و کشاورزان و تولیدکنندگان از قشرهای زحمتکش تالش هستند.
وی اظهار کرد: آبیاری کشاورزی در تالش اغلب سنتی است و یک سد لاستیکی در حال ساخت و دو سد لاستیکی دیگر در حال مطالعه است و با تکمیل طرح ها و تقویت منابع آب، تحول زیادی در حوزه کشاورزی این شهرستان روی خواهد داد.
رئیس جمهوری و وزاری دولت، چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری مهمان گیلانی ها هستند و با حضور رئیس و اعضای هیات دولت، طرح های مختلفی در شهرستان های استان به بهره برداری می رسد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.