رئیس هیات تکواندو استان گیلان روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مسابقات در جزیره کیش ایران مهدی پوررهنما همانند آرمین هادی پور درخشید و مقام قهرمانی این رقابت ها را کسب کرد.
محسن سترگی افزود: بر این اساس و در جریان مسابقات پاراتکواندو، مهدی پور رهنما که در وزن 75 کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت، در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم نیز برای راهیابی به فینال، ورزشکاری از کشور اوکراین را مغلوب کرد.
وی ادامه داد: پوررهنما برای کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای این وزن، در فینال رو در روی محمود جعفرزاده دیگر ورزشکار ایرانی حاضر در این مسابقات قرار گرفت که با غلبه برابر این حریفش نیز توانست مدال طلای این وزن را به خود اختصاص دهد.
وی بیان کرد: این رقابت‌ها G2 بود و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 20،‌ 12 و 7.20 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق گرفت و گرچه پوررهنما سهمیه پاراالمپیک خود را به دست آورده و در مسابقات 2020 توکیو ژاپن حضور می یابد اما با کسب مدال طلای این مسابقات ، 20 امتیاز به رنکینگ جهانی خود اضافه کرد.
رئیس هیات تکواندو استان گیلان خاطرنشان کرد: در پایان سومین دوره رقابت های پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی 2019 در کیش در مجموع زنان و مردان، پاراتکواندوکار ایرانی عنوان قهرمانی را کسب کردند، اوکراین نایب قهرمان شد و روسیه عنوان سومی را به خود اختصاص داد.
سترگی در ادامه اظهار کرد: همچنین آرمین هادی پور دیگر ورزشکار ملی پوش و شایسته استان گیلان در رقابت های تکواندو جام فدراسیون جهانی در آسیا توانست مقام قهرمانی و مدال طلا را کسب کند.
مهدی پور رهنما ورزشکار گیلانی متولد سال 1374 است؛ وی از هفت سالگی زیر نظر غلامحسن خداپرستی در رشته تکواندو مشغول به فعالیت شد و تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده؛ مدال طلای هفتمین دوره پاراتکواندو جهانی انگلیس در سال 1396، مدال طلای جهانی آمریکای جنوبی سال 1391 ، طلا جهانی روسیه سال 1393 ، طلای تکواندو آسیا چین تایپه ، نقره تکواندو جهانی 1389 ، برنز مسابقات باکو سال 1388 ، مدال طلای پارا تکواندو آسیا در کره جنوبی و مدال طلای پارا تکواندو آسیا در فیلیپین از جمله افتخارات این ورزشکار گیلانی است.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.