به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین علوی روز چهارشنبه در جلسه غیررسمی شورای اسلامی رشت که تنها با شرکت هفت نفر از اعضا و به احترام حضور خبرنگاران برگزار شد، افزود: انتخاب شهردار رشت از دو جنبه برای ما مهم است؛ یکی اینکه کلانشهر رشت بیش از هفت ماه، شهردار ندارد و مردم در انتظار انتخاب شهردار هستند دیگر اینکه کارهایی که بایستی در حوزه مدیریت شهری در کلانشهر رشت اتفاق بیفتد، بسیار زیاد است و شهرداری رشت باید هرچه سریع تر مدیر ارشد خود را بشناسد.
وی با اشاره به عدم احراز صلاحیت حجت جذب شهردار منتخب شورا از سوی وزارت کشور به دلیل نداشتن 9 سال سابقه مدیریت میانی خاطر نشان کرد: در نامه وزارت کشور انتخاب شهردار رشت در اسرع وقت بیان شده بنابراین ما نیز بایستی به این مهم توجه داشته باشیم.
علوی در ادامه سخنانش با بیان اینکه عنوان می شود بعضی از دوستان پی گیر شکایت در دیوان عدالت اداری هستند، اظهار داشت: به قانون بیشترین احترام را خواهیم گذاشت و برای ما فصل الخطاب است.
وی در خاتمه اضافه کرد: در صورت امضاء هشت نفر از اعضای شورای اسلامی این کلانشهر، جلسه بررسی و انتخاب شهردار فردا (پنجشنبه) برگزار می شود در غیراینصورت نامه ای به فرمانداری شهرستان رشت نوشته خواهد شد تا زمان جلسه را مشخص کنند.
پیشتر و در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی رشت پس از ارائه برنامه نامزدهای تصدی پست شهرداری این کلانشهر، حجت جذب یکی از گزینه ها با شش رای به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر انتخاب شده بود.
مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شصت و پنجمین شهردار رشت سکان مدیریت شهری این کلانشهر را به دست گرفته بود، سی ام تیرماه سال جاری پس از 10 ماه استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد و از آن زمان تا حال حاضر، علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر فعالیت دارد.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد و شورای اسلامی این کلانشهر، 11 عضو دارد.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.