به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ستار علیزاده روز چهارشنبه در همایش دست های مهربانی در پرورشگاه مژدهی رشت افزود: در سال جاری، بیش از 250 میلیون تومان درآمد از این موقوفات کسب شد که در جهت اجرای نیات واقفان یعنی رسیدگی به یتیمان هزینه می شود.
وی کسب عواید از موقافات و رقبه ها را از وظایف اوقاف و امور خیریه عنوان و اظهار داشت: اوقاف به اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش توجه جدی دارد و این مهم از وظایف دینی، شرعی، اداری و انقلابی ماست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه سخنانش وقف را صدقه جاریه و احسان ماندگار دانست و خاطر نشان کرد: وقف مهربانانه ترین و کریمانانه ترین کار انسان های دلسوز و عاشق به خدمت است.
وی با تشریح سایر طرح های سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: طرح مهر تندرستی مجموعه نیات در حوزه بهداشت و درمان و طرح مهر تحصیلی مجموعه نیات در حوزه کمک به دانش آموزان از جمله این طرح هاست که از عواید کسب شده از نیات واقفان در این بخش، هزینه می شود.
همایش دست های مهربانی روز چهارشنبه از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در پرورشگاه مژدهی رشت برگزار شد، طرح دست های مهربانی از طرح های اداره کل اوقاف و امور خیریه است که از عواید نیات موقوفات در این زمینه برای کمک به ایتام استفاده می شود.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.