به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، تیم های فوتبال داماش گیلان و چوکا تالش در تنها دیدار باقی مانده از هفته هجدهم رقابت های لیگ دسته دو کشور و در دربی گیلان، رو در روی هم قرار گرفتند.
در جریان این دیدار که به میزبانی تیم فوتبال داماش گیلان و در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار شد، تیم داماش با نتیجه یک بر صفر برابر هم استانی خود به برتری رسید تا همچنان شانس صعود به لیگ دسته یک را داشته باشد.
داماشی ها که قبل از برگزاری این دیدار معوقه، با هفت امتیاز اختلاف نسبت به تیم خوشه طلایی ساوه در رتبه دوم گروه خود قرار داشتند، با پیروزی برابر چوکا، همچنان شانس صعود به رقابت های لیگ دسته یک را حفظ کردند.
داماش گیلان برای اینکه همچنان امیدوار به صعود از گروه خود به لیگ دسته یک باشد، باید تیم چوکا را شکست می داد که سرانجام نیز در اواخر نیمه دوم موفق به این امر شد و در دقیقه 87 توسط عباس کندل که بازیکن تعویضی این تیم بود، به گل برتری دست یافت تا با پیروزی یک بر صفر در دربی گیلان در لیگ دسته دو، هر سه امتیاز این مسابقه حساس را کسب کند.
با توجه به اینکه تیم فوتبال داماش گیلان در ادامه این رقابت ها با تیم های مدعی خوشه طلایی ساوه و مقاومت تهران در رشت بازی دارد، این بهترین فرصت برای داماشی ها است تا با پیروزی در این دو دیدار خانگی، حتی شانس کسب عنوان نخست گروه خود را بدست َآورد و به طور مستقیم به لیگ دسته یک صعود کند.
البته بازی های باقی مانده تیم فوتبال داماش گیلان بسیار سخت است اما این تیم برای رسیدن به رقابت های لیگ دسته یک، باید برابر حریفان خود پیروز شود تا جواز حضور در رقابت های لیگ دسته اول کشور را کسب کند.
گرچه تیم فوتبال داماش گیلان در دربی گیلان در لیگ دسته دوم به یک پیروزی ارزشمند رسید و موفق به شکست تیم چوکا تالش شد اما در پایان دیدار، سیامک فراهانی سرمربی این تیم به طور شفاهی از سمت خود کناره گیری کرد.
این شوک به طور حتم به هیچ وجه مطلوب تیم داماش گیلان نیست و مسئولان این تیم و همچنین مسئولان استان باید چاره ای بیاندیشند تا مشکلات مالی این تیم تا حدی برطرف شود تا کادرفنی و بازیکنان در این مقطع حساس با تمام توان به کار خود ادامه دهند.
البته فراهانی دلیل استعفای خود را که فقط به طور شفاهی اعلام شده، مشکلات مالی عنوان کرد چون تاکنون فقط 25 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان که رقم های بسیار کمی نیز می باشد، پرداخت شده است.
از طرف دیگر تیم فوتبال داماش که با شایستگی به فینال جام حذفی باشگاه های کشور صعودکرده ، زیبنده نیست که به دلیل مشکلات مالی، کادرفنی از این تیم جدا شود که در این راستا، باید مسئولان هر چه سریع تر برای رفع این مشکل راه حلی پیدا کنند.
اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده گیلان که به همراه داماش در گروه اول رقابت های لیگ دسته دوم قرار دارد، هفته گذشته در یک دیدار خانگی حساس مغلوب خوشه طلایی ساوه شد تا این تیم با این شکست خانگی فرصت رسیدن به تیم های صدر جدولی را از دست دهد.
با این وجود این تیم مقابل داماش گیلان نیز متحمل شکست شد تا با دو شکست متوالی، فاصله چوکا با تیم های صدر جدولی بیشتر و شانس این تیم برای صعود از گروه خود و دریافت جواز حضور در رقابت های لیگ دسته یک کمرنگ شود.
در جدول رده بندی گروه اول مسابقات فوتبال لیگ دسته دوم کشور و تا پایان هفته هجدهم، تیم خوشه طلایی ساوه با 38 امتیاز در رتبه نخست قرار دار، داماش گیلان با 34 امتیاز در مکان دوم است ، مقاومت تهران با 30 امتیاز در رتبه سوم است و تیم فوتبال چوکا تالش نیز با 29 امتیاز و یک بازی بیشتر در مکان چهارم جدول رده بندی این گروه قرار دارد.
تیم فوتبال شهرداری فومن دیگر نماینده استان گیلان که در گروه دوم رقابت های لیگ دسته دوم کشور قرار دارد، تا پایان هفته هیجدهم، با 24 امتیاز در رتبه هفتم جدول رده بندی گروه خود قرار دارد.
در رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور ، 28 تیم در دو گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند که در نهایت تیم های اول هر گروه و برنده تیم های دوم به رقابت های لیگ دسته اول کشور صعود می کنند.
استان گیلان سه نماینده در رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور دارد که تیم های فوتبال چوکا تالش و داماش گیلان در گروه اول و تیم شهرداری فومن در گروه دوم این دوره از رقابت ها حضور دارند.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.