به گزارش خبرنگار ایرنا دسته های عزاداری در شهرهای آستارا و لوندویل، روز شنبه در هوای بارانی از مقابل سپاه تا مسجد حضرت زهرا (س) این شهرها حرکت کردند و مردم در طول مسیر، به احسان نذورات و خوراکی های مختلف پرداختند و جمعی از شیعیان جمهوری آذربایجان نیز در میان عزاداران بودند.
امام جمعه آستارا در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) این شهر گفت: توسل به قرآن و اهل بیت (ع)، زمینه سعادت دنیوی و اخروی را فراهم می کند و دفاع از حریم امامت و ولایت، از فعالیت های سیاسی زهرا (س) بود و پیروان آن حضرت به این نکته توجه کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اظهار کرد: فاطمه (س) به عنوان بانوی بزرگ جهان اسلام در مکتب حضرت محمد (ص) پرورش یافته بود و باید از ویژگی های اخلاقی و دینی او نظیر عبادت، عفت و معنویت درس بگیریم.
وی ادامه داد: اختلاف در کانون خانواده، افزایش طلاق و معضلات اجتماعی ناشی از دوری مردم از سیره اهل بیت (ع) است و باید رفتار اولیای الهی را در زندگی خود جاری کنیم.
به همین مناسبت با شرکت جمعی از اهالی و مسافران آستارا، آئین سوگواری در حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان برگزار شد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود 17 درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکل داده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.