محبعلی رنج ور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این طرح ها جمعیتی بیش از 34هزار نفر در روستاهای گیلان تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار می گیرند .
وی خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل دو طرح فاضلاب و 26طرح آبرسانی است که در طول دهه فجر افتتاح و مردم روستایی از آن بهره مند می شوند.
رنج ور شاخص بهره مندی آب روستایی در گیلان را 76و شش دهم درصد ذکر کرد و ادامه داد: این شاخص نسبت به متوسط کشوری سه و شش دهم درصد بالاتر است.
وی اظهار داشت: درصدی از روستاهای گیلان که فاقد آب شرب هستند یا در مناطق ساحلی قرار دارند که منبع تامین آب ندارند و یا در مناطقی کوهستانی زندگی می کنند که طبق برنامه های پیش بینی شده تا سال 1400 هم از محل اعتبارات صندوق توسعه به این روستاها آبرسانی خواهد شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: طی 40سال انقلاب اسلامی از دو هزار و 60روستای استان گیلان، یک هزارو 790روستای بالای 20خانوار از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند ضمن اینکه در پیش از انقلاب سازمانی برای آبرسانی به مناطق روستایی وجود نداشت.
وی یادآور شد: در این مدت 22هزار کیلومتر شبکه و خط انتقال آبرسانی روستایی ایجاد ، 642 باب ایستگاه پمپاژ آب احداث ، 472حلقه چاه عمیق در مناطق روستایی گیلان حفر و 827 دهنه چشمه نیز بهسازی شده است .
رنج ور اظهار داشت: طی چهل سال انقلاب 162هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب ، 70باب تصفیه خانه آب روستایی و 15باب آزمایشگاه کنترل کیفی آب نیز در روستاهای گیلان احداث شده است.
به گفته رنج ور 820میلیارد تومان اعتبار طی 40سال انقلاب صرف طرح ها و پروژه های آب و فاضلاب روستایی استان شده است .
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.