به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری عصر شنبه با حضور در رضوانشهر از پروژه گاز رسانی روستایی خوشه اورماملال بهره برداری کرد؛ با بهره برداری از این خوشه 461 خانوار از پنج روستای شهرستان رضوانشهر و یک روستای شهرستان ماسال از نعمت گاز برخوردار شدند.
پروژه تعریض و چهار خطه کردن محور رضوانشهر - انزلی به طول دو هزار و 700 متر با اعتبار 90 میلیارد ریال از دیگر پروژه های دهه فجر در شهرستان رضوانشهر بود که با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.
سالاری همچنین از پروژه طرح بوم گردی روستای رودبارسرای شهرستان رضوانشهر بازدید کرد. وی بیان داشت: گردشگری از ظرفیت‌های ممتاز گیلان است که در کنار کشاورزی و دیگر ظرفیت های حوزه بازرگانی می تواند رونق اقتصادی در گیلان را محقق کند.
وی افزود: برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ باید ضمن توجه به حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از آسیب به محیط زیست ، واحدهای اقامتی برای گردشگران در بستر طبیعت با رویکرد اشتغالزایی و درآمدزایی در محدوده طرح هادی روستاها و همچنین محدودهای شهری ایجاد کنیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح در این حوزه سبب بروز مشکلاتی همچون ویلاسازی‌ و ساخت و سازهای غیرمجاز می شود، تأکید کرد: ساخت این نوع از اقامتگاه‌ها با پراکنش مناسب در محدوده شهری و روستایی می تواند توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال بومی را به همراه داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات‌ صورت گرفته در برخی حوزه‌های مرتبط با گردشگری به ویژه اشتغالزایی روستایی بیان‌کرد: در این بخش به متقاضیان اشتغال روستایی تسهیلاتی از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.
شهرستان های رضوانشهر و ماسال به ترتیب در 70 و 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. در دهه فجر امسال 67 پروژه با اعتبار 340 میلیارد ریال در رضوانشهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.