پریسا کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال پیش‌بینی شده که علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می بایست یک کتاب با موضوع انقلاب اسلامی را در قالب یک ویدئو معرفی و فایل ویدئویی را برای شرکت در مسابقه ارسال کنند؛ همچنین دو گروه سنی کودک و نوجوان می‌توانند با ارسال فایل ویدئویی خوانش یا قصه گویی از کتابی با موضوع انقلاب اسلامی، در این مسابقه شرکت کنند.
وی اظهار داشت: علاقمندان برای ارسال آثار می بایست فایل ویدئوی معرفی کتاب مورد نظر را در صفحه اینستاگرام خود با هشتگ #پویش_کتابخوان_مجازی و #کتابخوان_انقلاب_اسلامی منتشر کرده و صفحه اینستاگرام پویش کتاب خوان مجازی را در پست خود به صورت @ketabclip درج کنند.
وی اضافه کرد: همچنین شرکت در این پویش برای علاقه‌مندان از طریق پیام‌رسان سروش به آدرسsapp.ir/ketabclip امکان‌پذیر خواهد بود.
کرمی بیان کرد: پست مربوطه می بایست تا زمان اعلام نتایج قابل مشاهده باشد و حذف نشود و در بخش کودک و نوجوان، والدین می توانند ویدئوی مربوطه را در صفحه ای با نام خود انتشار دهند.
کرمی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این پویش باید دقت داشته باشند که فایل ویدئویی با کادر افقی ارسال شود و مدت زمان آثار ارسالی نباید بیش از یک دقیقه باشد؛ همچنین کیفیت معرفی کتاب، تناسب منبع با گروه سنی شرکت کننده و استفاده از ایده های خلاقانه و انتخاب کتاب های منتشر شده از سال 1390 به بعد دارای اولویت امتیازدهی است.
علاقمندان از 10 دی تا 22 بهمن ماه فرصت دارند تا در جشنواره پویش کتاب خوان مجازی ویژه انقلاب اسلامی شرکت کنند؛ داوری آثار نیز از 23 بهمن آغاز و تا 28 بهمن ماه ادامه پیدا می‌کند و در نهایت برگزیدگان این جشنواره طی مراسمی در اسفندماه، معرفی و تقدیر می‌شوند.
پویش «کتاب‌خوان مجازی» عنوان طرحی است که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرد. این طرح تا شهریور 1397 موفق به دریافت بیش از 2900 ویدئو شده که در حال انتشار از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است. از آنجا که موفقیت و تداوم این طرح، بستر مناسبی را برای اجرای طرح‌های کتابخوانی مناسبتی فراهم کرده، بدین منظور نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نظر دارد جشنواره پویش کتاب خوان مجازی ویژه انقلاب اسلامی را همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار کند.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.