رئیس هیات شطرنج استان گیلان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقات به صورت آزاد بوده و سوم بهمن ماه سال جاری در شهرستان لاهیجان واقع در شرق استان گیلان برگزار می شود.
کیومرث بیات افزود: بر این اساس در پایان این رقابت ها، بیش از 27 میلیون ریال جایزه نقدی به نفرات برتر این دوره از مسابقات و همچنین به نفرات برتر رده های سنی مختلف شرکت کننده در رقابت های شطرنج جام ابریشمی لاهیجان تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: مقررات فدراسیون جهانی شطرنج حاکم بر مسابقات جام ابریشمی لاهیجان است و در پایان نیز فایل برگزاری این رقابت ها جهت محاسبه ریتینگ شطرنجبازان شرکت کننده به فدراسیون جهانی(فیده) ارسال خواهد شد.
به گفته بیات، این دوره از مسابقات به روش سوییسی و با توجه به تعداد شرکت کنندگان بین هفت تا 9 دور برگزار می شود که عضویت شطرنجبازان حاضر در این رقابت ها در سیستم جامع شطرنج الزامی است ضمن آنکه رده بندی این مسابقات بر اساس مجموع امتیازات محاسبه می شود که اگر شطرنجبازانی دارای امتیاز مساوی باشند، از روش پوئن شکنی برای تعیین نفرات برتر استفاده خواهد شد.
رئیس هیات شطرنج استان گیلان یادآور شد: رقابت های مهم و بین المللی جام کاسپین (خزر) نیز از 23 بهمن ماه با حضور زبده ترین شطرنجبازان ایران و جهان در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.