صنعت گران و تولید کنندگان گیلان ، استقرار تنها شعبه بانک صنعت و معدن در خارج از کلانشهر رشت آن‌هم در داخل محدوده شهر صنعتی را ناکافی دانسته و می گویند: با توجه به پراکندگی 35 ناحیه و شهرک صنعتی در بیش از 17 شهرستان استان ، تنها شعبه بانک صنعت و معدن در فاصله 30 کیلومتر خارج از کلانشهر رشت در داخل شهر صنعتی رشت استقرار دارد و این موضوع در حالیست ‌که بانک صنعت و معدن هیچ شعبه‌ای در هیچ جای دیگر گیلان ندارد.
یکی از صنعت‌گران با بیان اینکه شعبه بانک صنعت و معدن حتی در شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان وجود ندارد، گفت: در سایر استان‌ها این بانک چندین شعبه برای سهولت دسترسی و ارائه خدمات به مشتریان تاسیس کرده است.
وی افزود: در گیلان از شعبه های این بانک محروم هستیم و فقط 300 واحد صنعتی مستقر در شهر صنعتی رشت از آن استفاده می‌کنند.
یک تولیدکننده بزرگ قطعات خودرویی نیز اظهار داشت: تمامی موسسات و بانک‌های تازه تاسیس در شهرهای مختلف گیلان دارای شعبه های متعدد برای خدمت‌رسانی بهینه به مشتریان خود هستند ولی بانک صنعت و معدن حتی در مرکز استان هیچ شعبه‌ای ندارد.

** ایجاد شعبه های بانک صنعت و معدن در استان را به مدیران ارشد بانک منتقل کرده‌ایم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در همین رابطه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ در جلسه های مختلف و نشست‌های هم‌اندیشی با مدیران واحدهای صنعتی و معدنی استان، این دغدغه را شنیده ایم و موضوع را به مدیران ارشد بانک منتقل کرده‌ایم.
فرهاد دلق‌پوش با تأکید بر اینکه در سفر اخیر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن به گیلان این موضوع توسط استاندار مطرح شد ، افزود: مدیرعامل این بانک ضمن پذیرش موضوع، وعده داد در نخستین فرصت با ایجاد شعبه در داخل شهر رشت نسبت به جبران و رفع کاستی‌های موجود اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدام عملی ویژه‌ای در این مورد انجام نشده ، تصریح کرد: با توجه به فعالیت بیش از سه هزار و یکصد واحد صنعتی و 112 معدن در گیلان، تاسیس شعبه های متعدد بانک صنعت و معدن به ویژه در شهر رشت ضروری است.
در همین رابطه بهنام رزین سرپرست بانک صنعت و معدن گیلان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای ایجاد امکانات زیر بنایی همچون افزایش شعبه ها، بایستی از طریق سطوح ملی انجام شود و در حیطه اختیارات شعبه استانی نیست.
بانک صنعت و معدن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به موجب مصوبه مهر ماه سال 1385 مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌های اعتبارات صنعتی - توسعه صنعتی و معدنی ایران - توسعه و سرمایه‌گذاری ایران و شرکت سرمایه‌گذاری بانک‌های ایرانی- صندوق ضمانت صنعتی و صندوق معادن تشکیل شد.
بانک صنعت و معدن به عنوان یکی از بانک‌های تخصصی با هدف حمایت از توسعه صنایع و معادن و تسهیل‌گری حرفه‌ای در ارائه خدمات مالی و بانکی و مشاوره‌ای به طرح‌های بزرگ زیرساختی کشور با اولویت بخش خصوصی در توسعه پایدار نظیر بهبود ارزش افزوده و بهره‌وری صنایع و معادن و افزایش اشتغال تاسیس شده است.
بخشی از رسالت بانک این است که با تعامل ویژه‌ زمینه مناسب جهت ایجاد شبکه ارتباطات و شعبات متعدد در سراسر کشور را فراهم و شرایط مناسب تامین مالی و تخصیص بهینه منابع و خدمات مطلوب‌تر را نسبت به سایر بانک‌های غیرتخصصی به بخش صنعت و معدن ارائه کند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.