به گزارش خبرنگار ایرنا طاهره تونگو روز سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت مشاغل خانگی در انزلی اظهار کرد: حمایت از کسب و کار و مشاغل خانگی نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی مرتبط و نظارت مستمر بر آن است .
وی افزود: اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری برای مقاوم سازی ، بحران زدایی و ترمیم ساختارهای موجود در اقتصاد است تا با کاهش وابستگی ها و تاکید بر مزیت های تولید داخلی و تلاش برای خودکفایی ، زمینه توسعه و پیشرفت را مهیا سازد.
تونگو با اشاره به ضرورت تقویت خانواده در جامعه به عنوان نخستین و مهم ترین نهاد اجتماعی در تربیت و پرورش منابع انسانی تاکید کرد: مشاغل خانگی یکی از بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی و به عنوان چتر حمایتی خانواده هاست که با کمترین هزینه بهترین بازخورد را می تواند از خود برجای گذارد.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه های مشاغل خانگی نشان از توانمندی خانواده ها دارد که با ایجاد یک واحد اقتصادی کوچک در آینده ای نزدیک می توانند به کارآفرین تبدیل شده و خودشان اشتغالزایی کنند.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه مشاغل خانگی بهتر و بیشتر از دیگر مشاغل آزاد نرخ بیکاری را در شهرها و روستاها کاهش می‌دهند گفت: یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی توانمند کردن آحاد مردم است تا زمینه برای حضور موثر همه افراد در فعالیت های مولد اقتصاد فراهم شود .
تونگو افزود: مشاغل خانگی از جمله مواردی است که با کمترین هزینه قابل اجرا بوده و خانواده ها می‌توانند با حضور در خانه و جمع خانواده به کسب درآمد بپردازند.
به گزارش ایرنا مشاغل خانگی با توجه به هزینه های پایین راه اندازی و همکاری اعضای خانواده این روزها به یکی از جذاب ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده است.
فرش بافی، بازاریابی تلفنی، عروسک سازی، شیرینی پزی، خیاطی، صنایع دستی و پرورش گیاهان خانگی از جمله مشاغل خانگی هستند که بیشتر مورد استقبال خانواده ها خصوصا زنان خانه دار قرار گرفته اند.
بر اساس قانون ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی ، دولت موظف است بنا بر اصول 28 و 43 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به سند چشم انداز بیست ساله ، مشاغل خانگی را مطابق این قانون ساماندهی و حمایت کند به نحوی که زمینه ایجاد اشتغال برای این گونه متقاضیان فراهم شود.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.