به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ عباسقلی‌زاده روز یکشنبه در مراسم معارفه شهردار جدید رودسر اظهار کرد: شوراها حلقه ارتباطی بین شهرداری‌ها و استانداری برای صدور مصوبات و مجوزات لازم هستند.
وی با تأکید بر لزوم دوری از شهرداران از مباحث سیاسی و حاشیه‌ای، افزود: دوری از سیاسی کاری و موضوعات حاشیه‌ای سبب موفقیت شهرداران در اجرای امور مربوط به شهرها می شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه هیچ‌گاه سیاسی کاری در اذهان مردم باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: شهرداران باید تلاش کنند تا برنامه راهبردی را در اولویت کاری خود قرار دهند و بتوانند به واسطه این برنامه‌ راهبردی تأثیرگذار باشند که این مهم به واسطه وحدت، همدلی و همکاری همه اعضای شورا و مردم با شهردار محقق می شود.
وی زباله‌ را معضل جدی همه شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: کاهش تولید زباله باید گام نخست همه شهرداران در راستای حل معضل زباله باشد و این مسئله با تبیین خطرات تولید زباله توسط مردم ممکن می شود.
عباسقلی زاده با اشاره به اجرای پروژه‌های ماندگار از سوی شهرداران، بیان کرد: شهرداران باید برای ایجاد تغییر در سطح شهرها به اجرای پروژه‌های ماندگار که در اقتصاد شهر و رفع مشکلات مردم تأثیرگذار است بپردازند و از هزینه کردن در پروژه‌هایی که ضرورت ندارد پرهیز کنند.
علی وارسته بهدانی سرپرست فرمانداری رودسر نیز در این مراسم از اعضای شورای شهر رودسر خواست تا به اولویت بندی طرح های شهردار جدید فرصت دهند و صبر و تحمل خود را بالا ببرند.
وی با تاکید به برنامه ریزی و ارائه طرح در جهت رفع مشکل زباله گفت: تعیین تکلیف کارخانه کمپوست در اولویت کارهای شهردار جدید قرار گیرد .
سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به سیل اخیر رودسر پروژه جمع آوری آب های سطحی را مورد تاکید قرار داد و گفت : این پروژه از مشکلات چندین ساله شهر رودسر است که باید مورد توجه قرار گیرد .
به گفته وارسته، رودسر با ظرفیت های خوبی که دارد باید بعنوان شهرهای اول در توسعه گردشگری باشد و انتظار است شهردار جدید نسبت به برنامه ریزی در ایجاد و احداث پارک بزرگی برای کودکان و همچنین توسعه و تجهیز پارک محلات اقدام کند.
در پایان این مراسم رضا زنده دل به عنوان شهردار رودسر معرفی شد.
رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و شورای اسلامی این شهر، پنج عضو دارد.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.