به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حاج رسولی ها روز پنجشنبه در جلسه معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای گیلان در رشت افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب، 19 سد در کشور داشتیم که توسط پیمانکاران و مشاوران خارجی طراحی شده بود اما به برکت این نظام اکنون شمار سدهای بزرگ کشور به 172 سد رسیده که این امر نشاندهنده عزم ملی و توانمندی ماست .
وی به احداث سدهایی همچون سد آیت الله بهجت در گیلان طی سال های اخیر اشاره و اضافه کرد: با احداث این سد، نگرانی ها در مورد تأمین آب شهر رشت و دیگر شهرهای حاشیه ای برطرف شد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به نزولات امسال در کشور گفت: 11 سال پیاپی در کشور خشکسالی داشته ایم و اگر چه این نزولات نمی تواند جبران خشکسالی ها باشد ولی باید شکرگزار آن باشیم.
وی همچنین با اشاره به برنامه های گیلان برای ساماندهی آب بندان ها و بهره گیری از ظرفیت آنها خاطرنشان کرد: آب بندان ها در این استان اهمیت و ضرورت دارد و باید از ظرفیت آنها برای انجام اقدامات اصولی و صحیح بهره گرفت.
وی مهندسی رودخانه ها را مهمترین موضوع در استان های شمالی دانست و گفت: بدلیل استفاده چندین استان دیگر از حوزه آب سفیدرود، برای حفظ اراضی زراعی گیلان مجبور به ایجاد محدودیت در بالادست هستیم و لازم است در مهندسی رودخانه ها جدیت بیشتری داشته باشیم.
حاج رسولی ها با تصریح اینکه راه حل رفع مشکل یک استان را نمی توان برای همه استان ها یکسان دانست، گردشگری را یکی از موضوعاتی دانست که در ساماندهی آب بندان ها کمتر به آن پرداخته شده و بر ضرورت توجه به آن تأکید کرد.
در پایان این مراسم وحید خرمی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای گیلان معرفی شد. گیلان 14 هزار و 711 کیلومتر مربع مساحت دارد و از شمال به دریای خزر و جمهوری آذربایجان، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان های زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می‌شود. گیلان همچنین 55 رشته رودخانه دائمی و 800 پهنه آب بندان دارد.
با تأکید مصطفی سالاری استاندار گیلان شیوه‌نامه طرح ساماندهی آب بندان‌ها و تالاب‌های استان اول دیماه جاری ابلاغ و منتشر شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.