این مراسم با شکوه که بصورت زیبا نورپردازی ، آذین بندی و با جلوه هایی از یاد و خاطره شهدا توسط اعضای ستاد یادواره شهدای لاهیجان آراسته شده بود؛ با استقبال گسترده و گرم اقشار مختلف مردم ، مسئولان و مدیران شهرستان عصر پنجشنبه در ورزشگاه شهدای لاهیجان برگزار شد و به گواه شاهدان عینی، مردم بیشتری نسبت به سال های گذشته در آن شرکت کرده بودند.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید جلال موسویان یکی از واعظان تهران در این مراسم ضمن بر شمردن قهرمانی ها و فداکاری های شهدا در هشت سال دفاع مقدس و دوران انقلاب اسلامی به تشریح مقام شهید در اسلام پرداخت و اظهار داشت: شهدا با اخلاص و برای خدا گام در میدان گذاشتند و با عمل خالصانه در راه خدا شهید و آسمانی شدند.
وی اظهار داشت: مردم نیز باید با پیروی از شهدا با اخلاص عمل کنند و اگر کارها با اخلاص و خلوص نیت انجام شود گره از مشکلات باز خواهد شد.
در یادواره سرداران، فرماندهان و 650 شهید لاهیجان اقشار مختلف مردم ، خانواده های شهدا و ایثارگران، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، سرپرست فرمانداری ، امام جمعه لاهیجان و سایر مسئولان شهرستان حضور داشتند.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و این شهرستان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 650 شهید تقدیم نظام کرده که چهار شهید آن مربوط به دوران انقلاب است.
این شهرستان افزون بر یک هزار و 800 جانباز، 198 آزاده و یک شهید مدافع حرم دارد.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.