مازیار غلامی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت هوای سرد و بارشی طی امشب و فردا (جمعه) در منطقه است بنابراین با کاهش محسوس دما بین هفت تا 15 درجه سلسیوس، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: به دلیل کاهش محسوس دما، بارش در ارتفاعات و دامنه ها به صورت برف پیش بینی می شود و در این مدت به دلیل وزش باد شدید یا خیلی شدید، دریا نیز مواج و توفانی پیش بینی می شود و شرایط مناسبی برای فعالیت های مرتبط ندارد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با تصریح ضرورت خودداری از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، از بخش های مختلف کشاورزی نظیر مرغداری ها ، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه داران و باغداران خواست تمهیدات لازم را به عمل آورند و به رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند، توصیه کرد زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند.
غلامی آسمان امروز گیلان را نیمه ابری تا ابری ، گاهی وزش باد، در بعضی نقاط بارندگی و احتمال رعدوبرق عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را ابری و مه آلود، کاهش دما، بارندگی و وزش باد (عصر و شب بعضی نقاط شدید) ، در ارتفاعات بارش برف پیش بینی کرد.
وی افزود: بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته با 25 درجه مربوط به رشت و لاهیجان و کمینه دمای فردا نیز با سه درجه مربوط به جیرنده، دیلمان و ماسوله است.
به گفته غلامی، بیشینه دمای امروز رشت 15 درجه و کمینه دمای فردا مرکز گیلان 10 درجه خواهد بود.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.