فرماندار ماسال هشدار داد: در صورت عدم بازسازی سریع زیرساخت‌ها و سردهنه­ های آب کشاورزی که در سیلاب اخیر تخریب شده‌­اند، شهرستان ماسال در فصل کشاورزی پیش رو با بحران مواجه خواهد بود.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمد جواد عامر در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان که با حضور نماینده شهرستان‌های ماسال، تالش و رضوانشهر و معاون اقتصادی  مدیر کل جهاد کشاورزی  گیلان برگزار شد، با تقدیر از تلاش­‌های اعضای کارگروه آب کشاورزی و اصحاب رسانه در فصل کشاورزی گذشته، گفت: خوشبختانه به‌رغم خشکسالی شدید سال گذشته با توجه به تلاش­‌ها و برنامه‌ریزی کارگروه آب کشاورزی، شهرستان ماسال با هیچ موردی از سوخت کامل محصولات مواجه نبوده است.

وی ادامه داد: در کارگروه آب کشاورزی شهرستان در سال گذشته 27 جلسه و 63 مصوبه داشته است و در این راستا 14 عدد از 38 چاه عمیق شهرستان تعمیرات اساسی شد و 10 چاه ژالونکایی و 48 چاه مته­ای در شهرستان حفر شد.

فرماندار ماسال با بیان اینکه 6 هزار کتار از 7 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان، به صورت سنتی آبیاری می شوند، افزود:  بسیاری از این اراضی از طریق دو رودخانه وحشی مرغک و خالکایی آبیاری می ­شوند و در صورتی که با یک خشکسالی شدید و کمبود آبهای سطحی مواجه شویم، بحران بزرگی را در شهرستان شاهد خواهیم بود، بنابراین باید شهرستان ماسال در برنامه­ ریزی‌­ها به صورت ویژه دیده شود.

عامر با اشاره به وقوع سیلاب اخیر و تخریب سردهنه ها و زیرساخت های آبیاری در مسیر رودخانه‌های مرغک و خالکایی، هشدار داد : اگر از هم اکنون به فکر بازسازی این زیرساخت­‌ها نباشیم مطمئناً در فصل کشاورزی پیش رو با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در ترمیم و بازسازی سردهنه­های آب کشاورزی، اظهار داشت: نهرها و کانال­های واقع در داخل طرح هادی روستاها با استفاده از ظرفیت دهیاران و با نظارت کارشناسان جهاد و آبیاری، لایروبی می­‌شود.

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان ماسال با اشاره به پروژه راکد دامپروی شیخ‌نشین، اظهار امیدواری کرد: با اتخاذ تدابیر لازم از سوی اداره کل جهاد کشاورزی، از 11 هکتار زمین این مجتمع به درستی جهت ایجاد اشتغال در این شهرستان استفاده شود.

عامر با بیان اینکه شهرستان ماسال فاقد صنعت بزرگی است که از طریق آن شاهد ایجاد اشتغالزایی برای انبوهی از بیکاران باشیم، گفت: از همین رو باید شرایطی فراهم آید تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف شهرستان در زمین ­های کشاورزی، دامداری، گردشگری و صنایع دستی به درستی برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.