به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه ناحیه آستارا روز شنبه در آئین افتتاح این طرح در دبیرستان دوره اول پسرانه جعفرنژاد گفت: سه محور اصلی این طرح مدرسه، مسجد و خانواده است و با هدف معرفی قابلیت های علمی شهید محمدی و تربیت دانش آموزان مومن، متدین و انقلابی اجرا می شود.
سرهنگ جهانبخش آرمان اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر در کشور حدود هشت میلیون دانش آموز مومن و متدین تربیت شود، دغدغه های آینده کشور برطرف خواهد شد.
فرمانده بسیج دانش آموزی آستارا هم در این آئین گفت: امسال شش مدرسه با اولویت دوره متوسطه اول برای اجرای طرح شهید محمدی در نظر گرفته شده و این طرح به مدت شش سال ادامه خواهد داشت.
ستوانیکم حسین سلیمان نژاد افزود: این طرح شامل چهار دوره و مسابقات علمی، ادبی، دوره های آموزش احکام، آشنایی با مبانی قرآن و برپایی حلقه های صالحین است.
17 هزار دانش آموز در 150 مدرسه شهرستان آستارا درس می خوانند.

** یاد و خاطره شهدای تبلیغات آستارا گرامی داشته شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا یاد و خاطره چهار شهید آستارایی عرصه تبلیغات و انتشارات در دوران دفاع مقدس، در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گرامی داشته شد.
علی اکبر باقری ارومی مسئول کانون بسیج هنرمندان آستارا روز شنبه در این آئین گفت: شهدا الگوی واقعی استقامت در حفظ ارزش های اسلامی هستند و با جانفشانی در راه اعتلای امنیت کشور جان خود را خالصانه تقدیم کردند.
وی اضافه کرد: توان نظامی و وحدت مردم از عوامل بازدارنده توطئه های دشمن است و دستگاه های متولی باید بستر انس جوانان با روحیه ایثار و ارزش‌ها را فراهم کنند.
شعرخوانی در وصف شهدا از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 166 شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.