علی حیدر جوینده روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: میزان خسارت وارده به تجهیزات مخابراتی روستاهای یاد شده حدود 150 میلیون ریال بود که با همکاری اداره مخابرات و دهیاری ها خطوط ارتباطی تلفن وصل شد.
وی بیان کرد: برای سومین بار در سال جاری کابل های تلفن این روستاها سرقت شد و از سوی دهیاری ها، علیه سارق یا سارقان احتمالی شکایت شده است.
وی ادامه داد: کابل های هوایی این روستاها با تامین اعتبار لازم، به صورت زمینی راه اندازی خواهد شد تا احتمال سرقت کاهش یابد و در این راستا به همکاری اداره مخابرات آستارا، دهیاری ها و اعضای شورای اسلامی نیاز است.
لوندویل آستارا با 148 کیلومتر مربع مساحت و 22 هزار نفر جمعیت در امتداد محور مواصلاتی آستارا به تالش قرار دارد و از سال 1380به عنوان بخش معرفی شده است.
بندر مرزی آستارا با 38 هزار و 600 مشترک تلفن ثابت و 86 هزار و 261 مشترک تلفن همراه از نظر دسترسی به تلفن ثابت، رتبه ششم و از نظر دسترسی به اپراتورهای تلفن همراه، رتبه پنجم را در استان گیلان دارد.

** 611 نفر از روستائیان آستارا رایگان ویزیت شدند
بسیج جامعه پزشکی آستارا به مناسبت هفته وحدت و بسیج، 611 نفر از اهالی روستای اهل سنت عنبران بخش مرکزی این شهرستان را به طور رایگان ویزیت کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس بسیج جامعه پزشکی آستارا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مدرسه فریور روستای عنبران گفت: در این طرح، 9 تیم از پزشکان متخصص زنان و اطفال، پزشکان عمومی، جراح عمومی، ماما، عوامل بهداشتی و تدارکات و پشتیبانی مشارکت کردند.
بختیار حیدرنیا افزود: ارزش داروهای تجویز شده بالغ بر 20 میلیون ریال بود و طرح ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی آستارا به مناسبت های هفته سلامت، دفاع مقدس، بسیج، دهه فجر، دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر اجرا می شود.
به گفته حیدرنیا، از سال 1385 علاوه بر ویزیت رایگان بیماران توسط بسیج جامعه پزشکی، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در روستاها آموزش های بهداشتی رایگان ارائه می کنند.
استقرار کاروان سلامت شبکه بهداشت برای ارائه کمک های اولیه و سنجش قند و فشار خون از برنامه های دیگر بهداشتی درمانی هفته وحدت در مدرسه فریور آستارا بود.
دوازدهم ربیع الاول، سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد آن حضرت به روایت شیعیان است و بین این دو تاریخ، هفته وحدت نامگذاری شده است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و حدود 17 درصد آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.