بر اساس گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل محیط زیست گیلان به ایرنا، شخصی که اقدام به کشتار بیرحمانه تعداد 18 راس گراز وحشی در منطقه پیربازار رشت کرده بود ، پس از دستگیری و معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت، با رای رئیس شعبه 108 دادگاه محکوم شد.
بنا به اظهار اصغر خودکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت؛ این فرد که در محدوده روستای پیربازار دارای اراضی کشاورزی و شالیزار است، برای جلوگیری از ورود جانوران وحشی گراز به محدوده اراضی کشاورزی ، با کار گذاشتن سیم برق لخت و استفاده از یک دستگاه موتور برق ، نسبت به کشتار دسته جمعی گرازهای وحشی اقدام می کرد که پس از شناسایی و دستگیری و تهیه مستندات گرازهای تلف شده و ارائه به مرجع قضایی، در دادگاه بدوی به سه سال حبس محکوم شد.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا، در پی انتشار تصاویر حیوان آزاری که در آن شخصی بوسیله خودروی خود اقدام به بستن یک قلاده سگ و کشیدن آن در جاده کرده بود، اداره محیط زیست شهرستان شفت اقدام به تشکیل پرونده حقوقی علیه او کرد.
به به اظهار زمانی رئیس اداره محیط زیست با هر گونه خشونت علیه حیوانات و حیوان آزاری برخورد می شود چراکه حیوان آزاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی به هر شکل مذموم است.
وی از شهروندان بویژه علاقمندان به محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه حیوان آزاری، مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.