سفیر کره جنوبی بیان کرد: کره از تحریم های ایران معاف شده است و از این طریق می‌توان به روابط بازرگانی ادامه داد و نفت خام از ایران خرید.

به گزارش ایلنا از رشت، یو جانگ هیان، سفیر کره جنوبی در دیدار با اعضای شورای شهر رشت تاکید کرد: در دیپلماسی جدید، دو ایالت دو کشور می توانند همکاری متقابل داشته باشند.

هیان از این دیدار ابراز خوشبختی کرد و گفت: شنیدم که رشت شهر باران، باغ های چای و شهر خلاق خوراک است و مردم رشت مهمان نوازان واقعی هستند.   هیان با اشاره به بازدید از شهرک ماسوله، اعضای تیم همراه خود را معرفی کرد.   سفیر کره‌جنوبی در مورد روابط مشترک بین دو کشور اظهار کرد: از سال ۱۹۶۲ بین ایران و کره روابط اقتصادی برقرار شد و در طول دوران ها این روابط ادامه داشته است و اخیرا بخاطر تحریم های یک جانبه برخی کشورها، با وضعیت نامطلوبی روبرو هستیم اما می توانیم بر آن فائق شویم.   وی ادامه داد: کره از تحریم ایران معاف شده است و از این طریق می‌توان به روابط بازرگانی ادامه داد و نفت خام از ایران خرید.ممکن است اکنون این روابط قوی نباشد ولی در آینده قول می دهیم این روابط ادامه داشته باشد.   هیان همچنین گفت: این نوع همکاری محدود به روابط نفت و محصولات الکترونیک نخواهد ماند و تمایل داریم در سطح منطقه ای و جهانی این روابط ادامه یابد.   سفیر کره جنوبی با اشاره به دیدار خود از شهر رامسر و امضای پروتکل محیط زیست رامسر که پیش از انقلاب و در ۱۹۷۱ امضا شده بود، اشاره و تصریح کرد: ایران عمیقا به مسائل محیط زیستی توجه دارد.   وی کنوانسیون تالاب های رامسر را هم یادآور شد که کره هم به این کنوانسیون زیست محیطی پیوسته است.   سفیر کره جنوبی همچنین ابراز کرد: تمام تلاش خود را می کنم تا بر مشکلات بین دو کشور در حوزه زیست محیطی و جهانی فایق بیایم.   هیان تصریح کرد: کره از نظر شهر هوشمند و حمل و نقل ریلی پیشرفت های خوبی داشته و آماده همکاری دو جانبه و قراردادهایی در این حوزه است.   وی از دیپلماسی خلاقیت و خواهر خواندگی بین رشت و کره جنوبی هم حمایت کرد و ادامه داد: در تفکر قدیم رابطه بین دو کشور در سطح کلان بود ولی امروز ایالتها تصمیم می گیرند که بین دو کشور یا استان روابط برقرار شود.   هیان تاکید کرد: این دیدار به یادماندنی خواهد بود و در دیپلماسی بین دو کشور خواهد ماند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.