به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد دلقپوش روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال در فرمانداری آستارا در جمع خبرنگاران افزود: سه هزار و 12 واحد صنعتی در گیلان فعال است و با ارائه تسهیلات، از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی واحد و ناحیه صنعتی حمایت می کنیم.
وی بیان کرد: در اختصاص اعتبار به شهرستان ها شاخص های جمعیت و تعداد واحدهای فعال لحاظ می شود و باز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به دو سال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: بانک ها می توانند تا سقف 50 میلیارد ریال به هر متقاضی تسهیلات سرمایه در گردش ارائه کنند و راه اندازی شهرک صنعتی بین المللی و مرزی با همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا پیگری می شود.
دلقپوش گفت: 53 واحد صنعتی در آستارا با ظرفیت اشتغال برای 681 نفر فعال است و برای راه اندازی 44 واحد صنعتی جدید با ظرفیت اشتغال 943 نفر مجوز صادر شده و پایانه صادرات گل و گیاه نیز برای این شهرستان ضروری است.
رئیس سازمان صمت گیلان گفت: از تولیدات صادرات محور در آستارا حمایت می کنیم و امسال 295 میلیارد ریال اعتبار برای رونق صنعت و تولید این شهرستان اختصاص یافته است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.